Седмиця 33-а після П’ятидесятниці. Глас 7
. |
Посту немає.
|
Святе Богоявлення. Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Іісуса Христа.
Кончина свт. Феофана, Затворника Вишенського (1894). Сщмч. Михаїла пресвітера і мц. Ірини (1918).
Євангельські Читання
Утр. – Мк., 2 зач., I, 9-11. Літ. – Тит., 302 зач., II, 11-14; III, 4-7. Мф., 6 зач., III, 13-17. На освячення води: 1 Кор., 143 зач. (от полу́), X, 1-4. Мк., 2 зач., I, 9-11.
Літургія св. Іоанна Златоуста. Після заамвонної молитви – велике освячення води.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року — Хрещення Господнє
Богоявлення (Тит. 2: 11-14; З, 4-7; Мф. З: 13-17).
Хрещення Господнє названо Богоявленням, тому що в ньому явив Себе єдиний істинний Бог в Трійці: Бог Отець — гласом з неба, Бог Син — втілився — хрещенням. Бог Дух Святий — зішестя на охрещуваного.
Тут явлено і таїнство відношення ликів Пресвятої Трійці. Бог Дух Святий походить від Отця і в Сині спочиває, а не походить від Нього. Явлено тут і те, що втілене домобудівництво спасіння здійснено Богом Сином, Який втілився.
Явлено і те, що і спасіння кожного може відбутися не інакше, як в Господі Іісусі Христі, благодаттю Святого Духа, за вподобанням Отця.
Всі таїнства християнські сяють тут божественним світлом своїм і просвітлюють розум та серця з вірою здійснюють це велике свято.
«Приидите, востечем умно горе, и погрузимся в созерцание этих таин спасения нашего, поя: во Иордане крещающуся Тебе, Господи, Тройческое явися поклонение, — спасение тройчески нам устрояющее и нас тройчески спасающее».