16.1 C
Lutsk
Середа, 18 Вересень, 2024
Всі новини Основи православ'я Публікації

«Старець Паїсій Афонський прописував одні сильні ліки від усіх хвороб і численних проблем»

Єпископ Іов (Смакоуз) про старця Паїсія і духовну боротьбу.

Духовній боротьбі присвячений 3-й том творів старця Паїсія Святогорця. Також книга листів ігумена Никона (Воробйов; † 1963) до духовних чад «Нам залишено покаяння» є чудовим підручником по покаянню та основах духовного життя.

Після хрещення на Йордані Христос виступив на служіння роду людському. І він почав свою проповідь про наближення Царства Небесного із заклику до покаяння: «Покайтеся, бо наблизилося Царство Небесне» (Мф. 4:17). Ключ до цього Царства Божого – єдиний і простенький. Це покаяння, по-грецьки μετάνοια (метанойя або метанія), яке буквально означає: зміна нашого розуму і думок, зміна життя, перетворення, нове народження нас дітьми Божими.

Читати також: Прп. Паїсій Святогорець про те, чому журнали, передачі та сайти ніяк не допомагають покращити життя

Старець Паїсій Афонський, коли творив покаяння, часто читав Великий канон Андрія Критського і молитву Манасії: «Господи Вседержителю, Боже отців наших» з Великого повечір’я. Паїсій проповідував: «Я прошу Бога, щоб Він дав мені пізнати себе. Якщо я пізнаю самого себе, то буду мати покаяння. Якщо до мене прийде покаяння, то прийде і смиренність, а за ними – прийде Благодать. Тому я і прошу: покаяння, покаяння, покаяння…»; «Не треба просити у Бога ні світла, ні дарування, нічого іншого, але лише одного: покаяння, покаяння, покаяння». Старець в якості універсальних і сильних лік від усіх хвороб і численних проблем «прописував» людям покаяння. Воно і становить ядро його проповіді.

За словами прп. Паїсія, християнин повинен побачити пристрасті, що живуть у нього всередині, каятися в них, а не намагатися їх забути. Наприклад, він говорив про себе: «Я коли бачив якийсь зі своїх гріхів, – радів. Я радів тому, що мені відкрилася одна з моїх ран і я можу її зцілити».

Цікаво, що старець пов’язував причини хвороб з гріхами: «У духовному житті діють духовні закони. Якщо ми щиро покаємося в якомусь з наших гріхів, то потім нам не треба буде розплачуватися за нього хворобою. Хвороби або несправедливості Бог попускає за ті з наших гріхів, які ми не усвідомлюємо», в яких не каємося.

Паїсій Афонський вважав, що все життя християнина, особливо ченця, повинне бути постійним покаянням.

Вас може зацікавити

Якби ми навіть не зробили жодного гріха, то вже один гріх осуду міг би звести нас до пекла, – свт. Іоанн Златоуст

Редактор Головний

Проповідь у день пам’яті святителя Миколая

Редактор Головний

Що таке епітимія?

Редактор Головний