Седмиця 29-а після П’ятидесятниці. Субота перед Різдвом Христовим. Глас 3. Різдвяний піст. |
![]() Дозволяється їжа з олією
|
Вмц. Анастасії
Узорішительки (бл. 304). Мчч. Хрисогона
, Феодотії
, Євода
, Євтихіана
та інших (бл. 304).
Прп. Никифора Прокаженного (1964).
Сщмчч. Димитрія і Феодора пресвітерів (1938).
Євангельські Читання
Суботи перед Різдвом Христовим: Гал., 205 зач., III, 8-12. Лк., 72 зач., XIII, 18-29. Ряд. (під зачало): Еф., 220 зач. (від полу́), II, 11-13. Лк., 81 зач., XVI, 10-15. Вмц.: Гал., 208 зач., III, 23-29. Лк., 33 зач., VII, 36-50.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Не можете служити Богу і мамоні”. Роздвоєна думка та роздвоєне серце роблять людину ні на що не здатною; бо “людина з думками, які двояться, не є стійкою на всіх шляхах своїх”.
Вона або нічого не робить, або робить та перероблює, тобто, однією рукою будує, а іншою розоряє. Джерело істинно богоугодного життя – тверда рішучість у всьому догоджати Богу. Ця рішучість спрямовує всі думки, бажання та почуття людини на одне, та об’єднує таким чином її внутрішнє, робить її сильною на справи та вносить єдність у всю сукупність її справ.
Справи такі благоуспішні та багатоплідні, тому що повні істинного життя. Від чого в’ялість, нерухомість та безплідність справ? Від внутрішньої млявості, а внутрішня млявість від роздвоєння внутрішнього. Не усвідомлена єдина ціль, не поставлена вона законом життя, – справи й ідуть, як довелося. Вибери ціль та присвяти їй життя.
Справжня, головна ціль указана богоподібним єством людини; вона – живе богоспілкування. До головної цілі звертай і цілі приватні, вчені, життєві, громадянські, комерційні, службові, урядові. Якщо би кожен у суспільстві дотримувався би цього – у суспільство був би внесений устрій один спільний, і один дух всіх би об’єднав.