Седмиця 28-а після П’ятидесятниці. Глас 2. Різдвяний піст. |
Прор. Даниїла і трьох отроків: Ананії , Азарії та Мисаїла (600 до Р.Х.).
Прп. Даниїла спов., у схимі Стефана (X).
Сщмчч. Олександра і Миколая та Сергія пресвітерів (1918). Сщмчч. Петра і Іоанна пресвітерів (1937).
Євангельські Читання
Тит., 300 зач. (від полу́), I, 5 – II, 1. Мк., 39 зач., IX, 10-16. Свв.: Євр., 330 зач., XI, 33 – XII, 2. Лк., 62 зач., XI, 47 – XII, 1.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
ІСТОРІЯ ТЕЧЕ І, ЗДАЄТЬСЯ, НЕВБЛАГАННО ВИЗНАЧАЄ ПЕВНІ ПОДІЇ. СКІЛЬКИ БУЛО ПІДГОТОВОК ДО ПРИЙНЯТТЯ СПАСИТЕЛЯ! …
НАПРИКІНЦІ ПРИЙШОВ НАЙБЛИЖЧИЙ ЙОГО ВКАЗІВНИК, ІОАНН, АЛЕ ЩО ВИЙШЛО? З ІОАННОМ “ВЧИНИЛИ, ЯК ХОТІЛИ”; І СИН ЛЮДСЬКИЙ ПОСТРАЖДАВ. ПЛИН ПОДІЙ НЕ МОЖНА БУЛО ЗМІНИТИ: ВІН ВЗЯВ СВОЄ. ТАК І ЗАВЖДИ ІСТОРІЯ ЗАХОПЛЮЄ УСІ СЛІДОМ ЗА СОБОЮ.
ПИТаЄТЬСЯ ТЕПЕР: ДЕ Ж СВОБОДА? І ЩО ВОНА БУДЕ ТАКЕ, З ТАКИМ ТО Ж ПОРЯДКОМ РЕЧЕЙ? НЕ БІЛЬШЕ, ЯК ПРИВИД. ТАК ЗАЗВИЧАЙ ДУМАЮТЬ ФАТАЛІСТИ. АЛЕ ЦЯ ВИЗНАЧНА НЕОБХІДНІСТЬ ПЛИНУ ПОДІЙ ТІЛЬКИ ТАКОЮ ЗДАЄТЬСЯ: НА ДІЛІ Ж УСІ ПОДІЇ ЛЮДСЬКІ, І ЗАГАЛЬНІ, І ПРИВАТНІ, ПЛІД ВІЛЬНИХ ПОЧИНАНЬ ЛЮДИНИ. ЗАГАЛЬНЕ ТЕЧЕ САМЕ ТАК ТОМУ, ЩО ВСІ АБО БІЛЬШЕ ТОГО ХОЧУТЬ: І ПРИВАТНЕ ВХОДИТЬ У ЗГОДУ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ, ТОМУ ЩО ТОЙ І ІНШИЙ ТОГО ХОЧУТЬ.
ДОКАЗ ТОМУ НА ЛИЦЕ: СЕРЕД ДОБРОГО СПІЛЬНОГО БУВАЮТЬ ПОГАНІ ВИПАДКИ; І СЕРЕД ХУДОГО СПІЛЬНОГО БУВАЮТЬ ПРИВАТНОСТІ ДОБРІ. ЩО СПІЛЬНОГО У ХРИСТИЯНСТВА З ХАРАКТЕРОМ ЧАСУ, ЯКОГО ВОНО ЗАЧАЛОСЯ? ПОСІЯНЕ ЗЕРНО БУЛО КІЛЬКОМА ЛЮДЬМИ, ЯКІ НЕ БУЛИ ПОРОДЖЕНІ НЕОБХІДНОю ТЕЧІЄЮ ІСТОРІЇ; ВОНО ЗАОХОТИЛО ОХОЧИХ, МІЦНО РОЗШИРИЛОСЯ ТА СТАЛО СПІЛЬНОЮ СПРАВОЮ ТОДІШНЬОГО ЛЮДСТВА, А ВСЕ-ТАКИ ВОНО БУЛО СПРАВОЮ ВОЛІ.
ТЕЖ І В ГІРШОМУ НАПРЯМКУ: ЯК РОЗБЕСТИВСЯ ЗАХІД? САМ СЕБЕ РОЗБЕСТИВ. ТЕЖ БУДЕ І В НАС: ПОЧАЛИ МИ ВЧИТИСЯ У ВІДПАВШОГО ВІД ХРИСТА ГОСПОДА ЗАХОДУ, ПЕРЕНЕСЛИ У СЕБЕ ДУХ ЙОГО, А ЗАКІНЧИТЬСЯ ЦЕ ТИМ, ЩО ПОДІБНО ЙОМУ ВІДХИЛИМОСЯ ВІД ІСТИННОГО ХРИСТИЯНСТВА. АЛЕ У ВСЬОМУ ЦЬОМУ НЕМАЄ НЕОБХІДНОЇ ВИЗНАЧНОЇ СВОБОДИ: ЗАХОЧЕМО І ПРОЖЕНЕМО ЗАХІДНУ ПІТЬМУ; НЕ ЗАХОЧЕМО, ПОРИНЕМО, ЗВІСНО, У НЕЇ.