Седмиця 19-а після П’ятидесятниці. Глас 1. |
![]() Посту немає.
|
Прп. Євфимія
Нового, Солунського (889).
Прмч. Лукіана
, пресвітера Антіохійського (312).
Свт. Афанасія
спов., єп. Ковровського (1962).
Мчч. Сарвіла і Вевеї
(бл. 98-117). Свт. Савина
, єп. Катанського (760). Сщмч. Лукіана
Печерського (1243). Свт. Іоанна
, єп. Суздальського (1373).
Сщмч. Симеона пресвітера (1918). Сщмч. Димитрія пресвітера (1942).
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
ПОЧУВШИ ПРО СПРАВИ ХРИСТА СПАСИТЕЛЯ, ІРОД ГОВОРИВ: “ІОАННА Я знеГОЛОВИВ; ХТО ЖЕ ЦЕЙ?” – І ПОБАЖАВ БАЧИТИ ЙОГО.
ХОТІВ ПОБАЧИТИ І ШУКАВ ДЛЯ ТОГО НАГОДИ, АЛЕ НЕ СТАЛОСЯ, ТОМУ ЩО ШУКАВ НЕ ДЛЯ ВІРИ ТА СПАСІННЯ, А ЧЕРЕЗ ПУСТУ ЦІКАВІСТЬ. ДОПИТЛИВІСТЬ – ЦЕ ЛОСКОТАННЯ РОЗУМУ; НЕ ІСТИНА ДОРОГА ЇЙ, А НОВИНА Й ОСОБЛИВО ЕФЕКТНА.
ТОМУ ВОНА НЕ РІДкО НЕ ЗАДОВОЛЬНЯЄТЬСЯ САМОЮ ІСТИНОЮ, А СЕРЕД НЕЇ ШУКАЄ ЧОГОСЬ-НЕБУДЬ ОСОБЛИВОГО, А ВИГАДАВШИ ЦЕ ОСОБЛИВЕ, ВОНА НА НЬОМУ І ЗУПИНЯЄТЬСЯ ТА ІНШИХ ЗАОХОЧУЄ ДО ТОГО.
ІСТИНА ТУТ СТАЄ ПОЗАДУ, А СПЕРЕДУ СТОЇТЬ СВОЯ ВИГАДКА. У НАШІ ДНІ ТАКА ЗАМАШКА ФІЛОСОФСЬКОГО РОЗУМУ. ФІЛОСОФИ СХОДЯТЬ З РОЗУМУ ЧЕРЕЗ ТЕ, ЩОБ ВИГАДАТИ ЩОСЬ. УСЮ ОБЛАСТЬ ІСТИНИ БОЖОЇ, ЯК ТУМАНОМ, ЗАКРИЛИ СВОЇМИ ВИГАДКАМИ.
ВІЗЬМІТЬ ХОЧ ДОГМАТИ, ХОЧ ПОВЧАННЯ, ХОЧ ІСТОРІЮ, ХОЧ СЛОВО БОЖЕ – ВСЕ ТАК ЗАХАРАЩЕНО ВИГАДКАМИ, ЩО ДО ІСТИНИ БОЖОЇ І НЕ ДОБЕРЕШСЯ. А МІЖ ТИМ, ВОНИ ЇХ ЦІКАВЛЯТЬ, І ТИХ, ХТО ОДНОГО З НИМИ НАСТРОЮ.
ІСТИНА БОЖА ПРОСТА; чи ГОРДОМУ РОЗУМУ ЗАЙМАТИСЯ НЕЮ? ВІН КРАЩЕ СВОЮ ВИГАДАЄ. ЦЕ ЕФЕКТНО, ХОЧ ПУСТО І СЛАБКО, ЯК СІТКА ПАВУТИННА. ЩО ЦЕ ТАК, ПОДИВІТЬСЯ НИНІШНІ ТЕОРІЇ СТВОРЕННЯ СВІТУ: ВОНИ СХОЖІ НА МАРЕННЯ СОННОГО ЧИ П’ЯНОГО. А ВЖЕ ЯКИМИ ЗДАЮТЬСЯ ХОРОШИМИ ВИНАХІДНИКИ! СКІЛЬКИ ВИТРАЧАЄТЬСЯ НА ЦЕ СИЛ ТА ТЕРПІННЯ – І ВСЕ ДАРЕМНО! ДІЛО ЗАВЕРШИЛОСЯ ПРОСТО: “РЕЧЕ, И БЫША; ПОВЕЛЕ, И СОЗДАШАСЯ”. КРАЩЕ ЦЬОГО РІШЕННЯ НІХТО НЕ ВИГАДАЄ.