Cедмиця 31 після П’ятидесятниці | Різдвяний піст. |
Передсвято Різдва Христового. Сщмч. Ігнатія Богоносця (107). Свт. Філогонія, єп. Антіохійського (близько 323). Свт. Даниїла, архієп. Сербського (1338). Прп. Iгнатія, архім. Печерського, в Дальніх печерах (1435). Свт. Антонія, архієп. Воронезького (1846). Прав. Iоанна Кронштадтського (1908). Сщмч. Миколая Чернишова пресвітера та мц. Варвари Чернишової (1919). Новодворської та Леньківської (Новгород-Сіверської), йменованої «Спасителька потопаючих», ікон Божої Матері. |
Євангельські Читання
Утр.: – Мф. 6:1-13 (зач. 16). На літ.: – Ап.: Євр. 12:25-26,13:22-25 (зач. 333).; Сщмч.(під зачало): Євр. 4:14-5:6 (зач. 311). Єв.: Мк. 10:2-12 (зач. 43).; Сщмч.: Мк. 9:33-41 (зач. 41); Прав.: Мф. 5:14-19 (зач. 11). Апостольські читання прав. Іоанну і сщмчю Ігнатію ті самі.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Що Бог поєднав, того людина хай не розлучає” (Мк. 10:9). Цими словами Господь стверджує нерозривність шлюбу; лише один законний привід для розлучення вказаний – невірність подружжя: але як бути, якщо відкриється щось подібне? Потерпи. У нас є загальна заповідь – один одного тягарі носити; тим охочіше повинні виконувати її взаємно один до одного такі близькі особи, як подружжя. Небажання потерпіти роздмухує неприємності, і дрібниці нагромаджуються в стіну, що розділяє. На що розум-то дано?
Згладжувати життєвий шлях. Розсудливість розведе суперечки, які зустрілися. Не розводяться вони від нестачі розсудливості життєвої, а більше від небажання обдумати добряче стан справ, і ще більше від відсутності в житті іншої цілі, окрім насолод. Припиняються насолоди, припиняється і задоволеність одне одним; далі й далі, ось і розлучення. Чим більше опошлюються цілі життя, тим більше частішають розлучення – з одного боку, а з іншого – беззаконне тимчасове співмешкання. Джерело ж цього зла в матеріалістичному погляді на світ і життя.