При виникненні нав’язливих думок про смерть необхідно молитися і виховувати свій світогляд, ґрунтуючись на Святому Письмі та досвіді переживання смерті святими.
Про це розповів єпископ Ладанський Феодосій (Марченко).
«Сама смерть є явищем протиприродним, адже людина була створена для вічного життя. Будь-яка смерть є чимось ненормальним, певним стресом, який супроводжується смутком, болем та скорботою. Сам Христос плакав про Свого померлого друга Лазаря. Але інша, важливіша, істина полягає в тому, що Христос є Переможцем смерті. І найголовніше і найрадісніше Свято у Православ’ї – це Пасха, коли ми святкуємо перемогу над смертю. У пасхальних піснеспівах ми кілька разів згадуємо про смерть, мертвих і гроби, але в цьому випадку все те, що несе смуток і скорбота, зовсім інакше сприймається на увазі, що Христос Воскрес. І Він дав нам можливість не тільки під час загального Воскресіння, але й у земному житті відчути цю перемогу. Коли ми з Божою допомогою вмираємо для гріха і воскресаємо для духовного життя у Христі», – пояснив єпископ Феодосій.
Він вважає, що причиною появи нав’язливих думок та страху смерті може бути неправильне та спотворене сприйняття смерті взагалі. «У житіях святих думки про смерть – «страх смертний» є дуже важливою розумовою аскетичною вправою», – додав архієрей.
«Всі святі щодня про це думали, але не для того, щоб впадати в депресивний стан, а виключно для того, щоб не згрішити. Оскільки пам’ять про смерть має властивість протверезити людину, щоб вона не пливла по накатаному гріховному життєвому шляху», – наголосив владика.
Єпископ Феодосій нагадав, що реакція на різні явища безпосередньо залежить від її сприйняття в суспільстві, а оскільки в сучасному світі культивується страх перед смертю, сприйняття її в негативних тонах, людина починає боятися смерті, «про неї стає незручно говорити з близькими та знайомими, з’являються неприємні сни».
Ієрарх УПЦ вважає, що «треба молитися щоразу, коли у свідомості з’являються такі думки, доти, поки вони не підуть, виховувати свій світогляд, ґрунтуючись на Святому Письмі та досвіді переживання смерті святими, а також читати Псалтир і акафіст».