Історія Санта-Клауса та житіє святого Миколая не мають між собою нічого спільного. Про це сказав “Фомі в Україні” настоятель храму Успіння Пресвятої Богородиці в селі Коцюбинське Києво-Святошинського району прот. Миколай Могильний.
Він пояснив, що Санта-Клаус – комерційний проект компанії “Coca-Cola”, який був розроблений в 1930-і роки. Щоб шипучий напій продавайся зимою, маркетологи вирішили “прикрасити його цікавим персонажем”.
Священнослужитель підкреслив, що святитель Миколай був великим угодником Божим, який прославився всіма чеснотами. “Якщо уважно прочитати житіє або хоча би акафіст святому, то бачимо, що він був людиною дивовижної віри та всебічно розвиненим: хвороби зцілював, молитвенником був, єпископом, чудотворцем, воскрешав мертвих”, – розповів він.
За його словами, на жаль, навіть не називаючи святителя Санта-Клаусом, батьки часто спотвоюють образ святого Миколая. “Дітям кажуть: “Тобі святий Миколай принесе (не принесе)!” І вони не чують ні слова про християнство. Ні слова про те, що святитель Миколай був православним єпископом, що він творив людям добро – не просто дарував подарунки”, – розповідає отець Миколай.
“У підсумку, хто такий святий Миколай насправді, діти і не знають. Я вважаю, що це вкрай неправильно, тому що в їх свідомості (а вона у дитячому віці дуже вразлива) так і залишиться на все життя спотворений образ святого”, – сказав на завершення священник.
Переклад з рос. Любові Максимчук