10.1 C
Lutsk
Середа, 24 Квітень, 2024
Проповіді

Гріх є причиною всіх бід та страждань, що існують у цьому світі, – архієпископ Нафанаїл

У неділю 4-у після Пасхи, коли Православна Церква згадує зцілення розслабленого, керуючий Волинською і Луцькою єпархією архієпископ Нафанаїл розповів, чому навчає кожного вірянина це Євангельське повіствування.

“Сьогоднішнє Євангеліє розповідає нам, як Господь зцілив розслабленого, який 38 років страждав від хвороби. Подія зцілення хворої людини вказує на причину, через яку страждають люди, та повчає кожного з нас тому, яку роль повинні відігравати страждання у нашому житті та як до них слід ставитися, – розпочав владика Нафанаїл.

– З цієї історії ми з вами повинні взяти те, що все, що відбувається у цьому житті, відбувається з волі Божої. Адже в Овечій купелі постійно було багато людей, та зцілення отримати можна було лише раз на рік, коли сходив ангел та “возмущав” воду. Тому і ми повинні розуміти, що недуги та скорботи, які відвідують нас, мають певну зцілюючу місію.

А завершує Господь Євангеліє зверненням до хворого. “Іди, – каже, – та більше не гріши, щоб з тобою не сталося нічого гіршого“. Ці слова вказують на те, що гріх є причиною страждань та всіх бід, які існують у цьому світі”.

Опісля владика Нафанаїл зауважив і той факт, що страждали від хвороб та терпіли скорботи і святі нашої Церкви. Від одягу апостола Павла, навів приклад Архіпастир, отримували зцілення багато людей, а сам був хворим. Та апостол у своїх посланнях казав, що хвороба дана йому для того, щоб він не загордився.

Прп. Макарій Великий називає причину того, чого страждають святі. “Найперше, кожній людині дана свобода волі, – каже він, – і святі, які очистилися від гріхів, і в яких перебуває благодать Всесвятого Духа, можуть теж впасти у гріх. Тож саме через таку можливість і попускаються хвороби”.

Архієпископ Нафанаїл порівняв це і з людиною, яка живе в сучасному світі. “Коли хтось робить якусь добру справу, жертвує на храм, то хоче, щоб про це усі знали. Але це є ніщо інше як любов до слави, а це вже гріх. І ніби спершу добра справа звершується, але і тут нечистий хоче спокусити людину піддатися гріху”, – зауважив владика та додав, що за словами прп. Макарія, “тільки у Царстві Небесному ось це похитнення волі людської, коли людина може впасти або не впасти у гріх, відніметься у всіх, хто буде там”.

На завершення Високопреосвяченніший владика наголосив на тому, що глибина гріха є такою сильною та руйнує внутрішній і зовнішній світ, що потребує допомоги Божої. Свт. Ігнатій говорить, що у хворобі люди можуть усвідомити, що вони забули про Бога. А треба повертатися до Нього та каятися. Коли ж людина повернення до Бога через страждання втрачає, то це рівносильно вічній внутрішній смерті.

“Тому якщо Господь попускає нам хвороби і страждання, це означає, що у нашій душі залишилася велика надія, що вони визволять нас від гріховного стану і ми повернемося до свого Творця. Адже і життя нам дане для того, щоб ми підготували себе до Вічності”, – підсумував Архіпастир.

Вас може зацікавити

Проповідь у 7-му неділю після Пасхи

Редактор Головний

Проповідь у неділю 6-ту після Пасхи, про сліпого

Редактор Головний

Доказом нашого істинного покаяння повинна бути переміна нашого життя, – архієпископ Волинський і Луцький Нафанаїл

Редактор Головний