Відповідає ієромонах Іов (Гумеров):
Право вибору засновано на свободі людської волі. Ця свобода є невід’ємною властивістю образу Божого в людині. Воля може бути послабленою та спотвореною гріхом, але завжди залишається вільною. І чим вище людина стоїть духовно, тим повніше проявляє себе ця свобода: Тож промовив Ісус до юдеїв, що в Нього ввірували: Як у слові Моїм позостанетеся, тоді справді Моїми учнями будете, і пізнаєте правду, а правда вас вільними зробить! (Ін.8:31-32).
Така людина глибоко розуміє природу добра та зла, вільна від рабства пристрастей. Тому вибір цей дійсно вільний. Направки, якщо людина духовно сліпа, живе у гріху, має свободу волі, але реалізується вона у дуже вузькому просторі. Вибір визначається домінуючими пристрастями. Тому і право вибору стає ілюзорним.
Св. Пророк і Предтеча Іоанн ще у чреві матері своєї наповнився Духом Святим (Лк.1:15), але оскільки мав у собі образ Божий, не зіпсований гріхом, мав і найвищий його прояв – свободу волі. Господь же то Дух, а де Дух Господній, там воля (2Кор.3:17). Він був вибраний Божим Промислом у планах Домобудівництва нашого спасіння. Щоб бути гідними цього вибрання, св. Іоанн Предтечі з доброї волі звершив великі труди: життя у жорстоких умовах Іудейської пустелі, проповідь покаяння, викриття Ірода Антипи, безстрашне прийняття мученицької смерті.