Седмиця про блудного сина. Вселенська батьківська (м’ясопусна) субота. |
Свт. Тарасія, архієп. Константинопольського (806). Свт. Сильвестра (Ольшевського), архієп. Омського, спов. (1920); сщмч. Олександра Виноградова пресвітера, прмц. Мстислави (Фокіної) (1938); сщмч. Миколая Троїцького пресвітера (1945)
Євангельські читання
На літ.: – Ап.: 1Кор. 10:23-28 (зач. 146).; За упокій: 1Сол. 4:13-17 (зач. 270). Єв.: Лк. 21:8-9,25-27,33-36 (зач. 105).; За упокій: Ін. 5:24-30 (зач. 16).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
«І вийдуть ті, хто творив добро, у воскресіння життя, а ті, хто чинив зло – у воскресіння суду» (Ін. 5:29). Ось чим усе скінчиться! Як річки течуть кожна у своє море, так течія життів наших прийде, нарешті, кожне в місце за характером своїм. І ті, які воскреснуть у життя, будуть на суді, але суд тільки закарбує їхнє виправдання і визначення на життя; тоді як інші воскреснуть тільки для того, щоб вислухати засудження на вічну смерть.
Життя і смерть їхні визначаються вже зараз тим, що одні роблять живі діла, а інші – діла мертві й такі, що умертвляють. Живі діла ті, що звершуються за заповідями з радістю духу, на славу Божу; умертвляють діла ті, що звершуються всупереч заповідям, з забуттям Бога, на догоду собі і пристрастям своїм. Мертві діла – і всі ті, які, хоч за формою не противні заповідям, але робляться без усякої думки про Бога і вічне спасіння через будь-які види себелюбства. Бог – життя; те тільки й живе, у чому є частина Його.
І ось у кого тільки мертві справи, той прямо йде і останнього дня вийде на приречення на смерть; а у кого справи всі живі, той йде і останнього дня вийде на отримання вічного життя.