Cедмиця 10 після П’ятидесятниці. | Посту немає. |
Сщмчч. Єрмолая, Єрміпа та Єрмократа, ієреїв Нікомідійських (близько 305). Прмц. Параскеви (138–161). Прп. Мойсея Угрина, Печерського, в Ближніх печерах (близько 1043) і прп. Мойсея, чудотворця Печерського, в Дальніх печерах (XIII–XIV). Сщмч. Сергія Стрельникова пресвітера (1937). |
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
На запитання Господа про Іоанна Предтечу, архієреї і старці думали: так скажемо чи так, все для нас невигідно, а тому вирішили краще прикритися незнанням. Вигода своя зв’язала їм язик і не дала їм засвідчити істину. Якби вони любили істину більше, ніж себе, була б інша мова, інша була б і справа. Власна вигода закрила істину і не допустила її до серця, завадила утворитися щирому переконанню і зробила серце байдужим до неї. І завжди так: егоїстичні прагнення – первинні вороги істини.
Всі інші вороги йдуть за ними і діють за їх посередництвом. Якщо розібрати, як народилися всі хибні думки та єресі, то виявиться, що джерело їх усіх саме це. На словах істина – істина, а на ділі [вона їм] заважає, істина стосовно того й іншого, треба її усунути і поставити на місце її сприятливу нам брехню, [думають вони]. Чому, наприклад, є матеріалісти – нігілісти? Тому, що ідея Бога Творця, Промислителя і Судді, з ідеєю про духовність душі, заважає їм ширше жити за своїми нахилами; ось і усувають її. Що не істина керує нігілістами, це видно з нікчемності підстав, на яких вони стверджуються: їм бажано, щоб було так, як вони думають, і всяку примару, що відображає їхні думки, вони виставляють як свідка істини. Якби вони протверезіли хоч трохи, негайно б побачили брехню свою. Але себе шкода, тому й залишаються так як є.