Cедмиця 36 після П’ятидесятниці | Посту немає. |
Прпп. Ксенофонта, жінки його Марії і синів їхніх Аркадія та Іоанна (V–VI). Мчч. Ананії пресвітера, Петра, темничного стражника, і з ними семи воїнів (295). Прп. Симеона Ветхого (близько 390). Свт. Іосифа, архієп. Солунського (830). Перенесення мощей прп. Феодора, ігумена Студійського (845). Блгв. Давида IV Відновника (Будівничого), царя Iверії та Абхазії (1125) (Груз.). Прп. Ксенофонта Робейського (1262). Мч. Іоанна Попова (1938). |
Євангельські Читання
На літ.: – Ап.: Як. 1:19-27 (зач. 51). Єв.: Мк. 10:17-27 (зач. 45).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Почувши слово Господа про тяжкість багатим увійти у Царство Боже, учні подумали: «хто ж може спастись?» (Мк. 10:26). Господь сказав на це: «людям це неможливо, але не Богові, бо все можливо Богові» (Мк. 10:27). Неможливо відмовитися від користолюбства без благодатного впливу на серце; неможливо впоратися і зі всякою іншою пристрастю, і зі всім гріхом, що живе в нас, і зі всім його породженням без благодаті Божої. Благодать Божа дається по вірі в Господа, в таїнствах Святої Церкви. Тримайся ж міцніше Святої Церкви Божої та всіх її установлень, і сила Божа, яка допомагає на всяке добро, завжди буде перебувати з тобою.
Тільки при цьому завжди пам’ятай, що освітлювальні й животворні ці установлення – засоби, а не ціль; тому й проходь їх лише для того, щоб під дією їхньою оживити та підживити приховані в тобі благодатні сили, і виходити потім на працю свою мужем міцним, готовим до всякого доброго діла (пор. 2 Тим. 3:17). Якщо утримаєш прийняте в собі й не даси йому виходу в ділах благих, будеш не правий – так само як неправий той, хто цурається всього церковного.
Через неправих ревнителів благочестя сам лад благочесного життя зазнає нарікання: але це не позбавляє цей лад значення та не виправдовує розумників, котрі цураються його на цій лише підставі.