Cедмиця 31 після П’ятидесятниці | Різдвяний піст. |
Мчч. у Криті: Феодула, Саторнина, Євпора, Геласія, Євникіана, Зотика, Помпія, Агафопуса, Василіда та Євареста (III). Прп. Нифонта, єп. Кіпрського (IV). Прп. Павла, єп. Неокесарійського (IV). Свт. Феоктиста, архієп. Новгородського (1310). Сщмч. Василія Спаського пресвітера і прмчч. Макарія (Миронова) та Іони (Смирнова) (1938). Літургії немає. |
Євангельські Читання
На 1-му часі: – Євр. 1:1-12 (зач. 303); Мф. 1:18-25 (зач. 2). На 3-му часі: – Гал. 3:23-29 (зач. 208).; Лк. 2:1-20 (зач. 5). На 6-му часі: – Євр. 1:10-2:3 (зач. 304).; Мф. 2:1-12 (зач. 3). На 9-му часі: – Євр. 2:11-18 (зач. 306).; Мф. 2:13-23 (зач. 4). Звершуються окремо часи навечір’я і зображальні. Блаженни читаютсья. Вечірня звершується у свій час. На літ.: – Ап.: Як. 2:1-13 (зач. 52) Єв.: Мк. 10:23-32 (зач. 46)
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Почувши слово Господа про тяжкість багатим увійти у Царство Боже, учні подумали: «хто ж може спастись?» (Мк. 10:26). Господь сказав на це: «людям це неможливо, але не Богові, бо все можливо Богові» (Мк. 10:27). Неможливо відмовитися від користолюбства без благодатного впливу на серце; неможливо впоратися і зі всякою іншою пристрастю, і зі всім гріхом, що живе в нас, і зі всім його породженням без благодаті Божої. Благодать Божа дається по вірі в Господа, в таїнствах Святої Церкви.
Тримайся ж міцніше Святої Церкви Божої та всіх її установлень, і сила Божа, яка допомагає на всяке добро, завжди буде перебувати з тобою. Тільки при цьому завжди пам’ятай, що освітлювальні й животворні ці установлення – засоби, а не ціль; тому й проходь їх лише для того, щоб під дією їхньою оживити та підживити приховані в тобі благодатні сили, і виходити потім на працю свою мужем міцним, готовим до всякого доброго діла (пор. 2 Тим. 3:17). Якщо утримаєш прийняте в собі й не даси йому виходу в ділах благих, будеш не правий – так само як неправий той, хто цурається всього церковного. Через неправих ревнителів благочестя сам лад благочесного життя зазнає нарікання: але це не позбавляє цей лад значення та не виправдовує розумників, котрі цураються його на цій лише підставі.