Неділя 12-та після П’ятидесятниці. Глас 3-й.
Мчч. Агафоника, Зотика, Феопрепія (Боголєпа), Акиндина, Северіана та інших (305–311).
Сщмч. Афанасія єп. (270–275), прп. Анфуси (близько 298) і слуг її, мчч. Харисима та Неофіта (270–275). Мц. Євлалії діви (близько 303). Свт. Луки, єп. Білгородського (близько 1090). Прп. Ісаакія Оптинського (1894). Сщмчч. Макарія, єп. Орловського, Іоанна та Олексія пресвітерів (1918); сщмчч. Феодора, єп. Пензенського, і з ним Василія і Гавриїла пресвітерів (1937); сщмчч. Іоанна, єп. Великолукського, Олексія, архієп. Омського, Олександра, Михаїла і Феодора пресвітерів, прмчч. Іларіона, Іоанна та Ієрофея (1937). Сщмчч. Адріана і Димитрія пресвітерів (1937). Сщмч. Горазда, єп. Чеського і Мораво-Сілезького (1942) (Серб.).
Грузинської ікони Божої Матері (1650) та йменованої «Прибавлення розуму» (XVI) (перехідне святкування в 1-шу неділю після 15 серпня).
Після Літургії звершується молебень про збереження творіння Божого.
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
У ЄВАНГЕЛІЇ, ЯКЕ СЬОГОДНІ МИ ЧУЄМО У ХРАМАХ, Є ТАКІ СЛОВА: ”БАГАТОМУ СКЛАДНО ВВІЙТИ У ЦАРСТВО НЕБЕСНЕ”. ТУТ ЙДЕТЬСЯ ПРО БАГАТОГО, ЯКИЙ У САМОМУ СОБІ БАЧИТЬ БАГАТО СПОСОБІВ І БАГАТО СИЛ ДО СВОГО ДОБРОБУТУ.
АЛЕ ЯКЩО ТОЙ, ХТО БАГАТО МАЄ, ВІДСІЧЕ ВСЯКУ ПРИСТРАСТЬ ДО ТОГО, ЩО МАЄ, ПОГАСИТЬ У СОБІ ВСЯКУ НА НЬОГО НАДІЮ І ПЕРЕСТАНЕ БАЧИТИ У НЬОМУ СУТТЄВУ СВОЮ ОПОРУ, ТОДІ ВІН У СЕРЦІ МАТИМЕ ТЕЖ САМЕ, ЩО І ТОЙ, ЩО НІЧОГО НЕМАЄ; ТАКОМУ ВІДКРИТА ДОРОГА У ЦАРСТВО.
БАГАТСТВО ТОДІ НЕ ТІЛЬКИ НЕ ЗАВАЖАЄ, А ДОПОМАГАЄ, БО ДАЄ СПОСІБ ТВОРИТИ ДОБРО. НЕ БАГАТСТВО – БІДА, А НАДІЯ НА НЬОГО І ПРИСТРАСТЬ ДО НЬОГО. ЦЮ ДУМКУ МОЖНА УЗАГАЛЬНИТИ ТАК: ХТО НА ЩО НАДІЄТЬСЯ ТА ДО ЧОГО ЗВИКАЄ, ТОЙ ТИМ І БАГАТИЙ БУВАЄ.
ХТО НА БОГА ЄДИНОГО НАДІЄТЬСЯ І ДО НЬОГО ВСІМ СЕРЦЕМ ПРИЛІПЛЮЄТЬСЯ, ТОЙ БОГОМ І БАГАТИЙ; ХТО НА ІНШЕ НАДІЄТЬСЯ, ДО ТОГО І СЕРЦЕ СВОЄ ЗВЕРТАЄ, КРІМ БОГА, ТОЙ ІНШИМ ЦИМ І БАГАТИЙ, А НЕ БОГОМ.
ЗВІДСИ ВИХОДИТЬ: ХТО НЕ БОГОМ БАГАТИЙ, ТОМУ НЕМАЄ ВХОДУ У ЦАРСТВО БОЖЕ. ТУТ ЙДЕТЬСЯ ПРО РІД, ЗВ’ЯЗКИ, РОЗУМ, ЧИНИ, КОЛО ВПОДОБАНЬ ТА ІНШЕ.