Сщмч. Кіпріана
, мц. Іустини
і мч. Феоктиста
(304).
Блж. Андрія
, Христа заради юродивого (936). Прав. воїна Феодора
Ушакова (1817). Мц. Олександри (1938).
Мчч. Давида і Константина
, князів Арагветських (740) (Груз.). Блгв. кн. Анни
Кашинської (1338). Прп. Кассіана
Угличського (1504).
Євангельські Читання
Флп., 238 зач., I, 20-27. Лк., 23 зач., VI, 12-19. Свв.: 1 Тим., 280 зач., I, 12-17. Ін., 36 зач., X, 9-16.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“І ПРОБУВ УСЮ НІЧ У МОЛИТВІ ДО БОГА”, ТУТ ОСНОВА ТА ПОЧАТОК ХРИСТИЯНСЬКИХ ВСЕНІЧНИХ БДІНЬ.
ЖАР МОЛИТОВНИЙ ПРОГАНЯЄ СОН, А ЗАХОПЛЕННЯ ДУХУ НЕ ДАЄ ПОМІТИТИ, ЯК ПЛИНЕ ЧАС. СПРАВЖНІ МОЛИТВЕННИКИ НЕ ПОМІЧАЮТЬ ТОГО; ЇМ ЗДАЄТЬСЯ, ЩО НІБИ ВОНИ ТІЛЬКИ ЩО СТАЛИ НА МОЛИТВУ, А МІЖ ТИМ УЖЕ І ПОЧАЛО СВІТАТИ.
АЛЕ ПОКИ ДІЙДЕ ХТО ДО ТАКОЇ ДОСКОНАЛОСТІ, ТРЕБА БРАТИ НА СЕБЕ ПРАЦЮ БДІННЯ. НЕСТИ ЙОГО ЯК НЕСУТЬ ОДИНАКИ; НЕСЛИ ЙОГО І НЕСУТЬ ЗАГАЛЬНОЖИТЕЛІ; НЕСЛИ ЙОГО І НЕСУТЬ БЛАГОГОВІЙНІ ТА БОГОБОЯЗНІ МИРЯНИ.
АЛЕ ХОЧ І З ВЕЛИКОЮ ПРАЦЕЮ ДОВОДИТЬСЯ БДІННЯ, ПЛІД ЙОГО ЗАЛИШАЄТЬСЯ У ДУШІ ПРЯМИЙ, ПОВСЯКЧАСНИЙ – УМИРОТВОРЕННЯ ДУШІ, ПРИ РОЗСЛАБЛЕННІ ТА ЗНЕМОЗІ ТІЛА.
СТАН ДУЖЕ ЦІННИЙ У РЕВНИТЕЛІВ ДУХА! ВІД ТОГО, ДЕ БУЛИ ЗАПОЧАТКОВАНІ БДІННЯ (НА АФОНІ), ВІД НИХ ВІДМОВЛЯТИСЯ НЕ ХОЧУТЬ. ВСЕ УСВІДОМЛЮЮТЬ, ЯК ЦЕ ВАЖКО, АЛЕ ВІДМІНИТИ ЦЕЙ ЧИН НІ У КОГО НЕМАЄ БАЖАННЯ, ЗАРАДИ ТІЄЇ КОРИСТІ, ЯКУ ПРИЙМАЄ ДУША ВІД БДІНЬ.
СОН БІЛЬШЕ ВСЬОГО ЗАСПОКОЮЄ І ЖИВИТЬ ПЛОТЬ, А БДІННЯ ЖЕ БІЛЬШЕ ВСЬОГО ВГАМОВУЄ ЇЇ. ХТО ДОСТАТНЬО ВИСИПАЄТЬСЯ, БУВАЄ ТЯЖКИМ НА СПРАВИ ДУХОВНІ ТА ХОЛОДНИМ ДО НИХ, А ТОЙ, ХТО ВІДВІДУЄ БДІННЯ , – ШВИДКО СТАЄ ДО ДІЇ ТА ГОРИТЬ ДУХОМ.
ЯКЩО ПРАВИЛЬНО НАВЧАТИ ДОБРУ ПЛОТЬ, ЯК РАБА, ТО НІЧИМ НЕ МОЖНА ТАК ЗАЗНАТИ У ЦЬОМУ УСПІХУ, ЯК ЧАСТИМ БДІННЯМ. ТУТ ПЛОТЬ ПОВНІСТЮ ВІДЧУВАЄ ВЛАДУ ДУХА НАД СОБОЮ І ПРИВЧАЄТЬСЯ КОРИТИСЯ ЙОМУ, А ДУХ НАБУВАЄ НАВИК ВОЛОДІТИ НАД НЕЮ.