Седмиця 4 Великого посту.Субота 4 тижня Великого посту. Поминання померлих. | Великий піст. |
Прп. Феофана спов., Сігріанського (818). Прав. Фінеєса (близько 1500 р. до Р. Х.). Свт. Григорія Двоєслова, папи Римського (604). Прп. Симеона Нового Богослова (1021). Св. Олександра Державін спов., пресвітера (1933); сщмчч. Іоанна Плеханов, Константина Соколова пресвітерів, прмч. Володимира (Волкова) (1938); сщмч. Сергія Скворцова пресвітера (1943).Ліддської, нерукотворної (на стовпі), ікони Божої Матері (I). |
Читання
На літ.: – Ап.: Євр. 6:9-12 (зач. 313). За упокій: 1Кор. 15:47-57 (зач. 163). Єв.: Мк. 7:31-37 (зач. 31). За упокій: Ін. 5:24-30 (зач. 16).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
«І вийдуть ті, хто творив добро, у воскресіння життя, а ті, хто чинив зло – у воскресіння суду» (Ін. 5:29).
Ось чим усе скінчиться! Як річки течуть кожна у своє море, так течія життів наших прийде, нарешті, кожне в місце за характером своїм. І ті, які воскреснуть у життя, будуть на суді, але суд тільки закарбує їхнє виправдання і визначення на життя; тоді як інші воскреснуть тільки для того, щоб вислухати засудження на вічну смерть.
Життя і смерть їхні визначаються вже зараз тим, що одні роблять живі діла, а інші – діла мертві й такі, що умертвляють. Живі діла ті, що звершуються за заповідями з радістю духу, на славу Божу; умертвляють діла ті, що звершуються всупереч заповідям, з забуттям Бога, на догоду собі і пристрастям своїм. Мертві діла – і всі ті, які, хоч за формою не противні заповідям, але робляться без усякої думки про Бога і вічне спасіння через будь-які види себелюбства. Бог – життя; те тільки й живе, у чому є частина Його. І ось у кого тільки мертві справи, той прямо йде і останнього дня вийде на приречення на смерть; а у кого справи всі живі, той йде і останнього дня вийде на отримання вічного життя.