Післясвято Різдва Пресвятої Богородиці. Праведних богоотців Іоакима і Анни. Мч. Северіана (320).
Прп. Феофана спов. (близько 300). Мчч. Харитона і Стратора (Стратоника). Пам’ять III Вселенського Собору (431). Блж. Никити у Царгороді (XII). Прп. Іосифа, ігумена Волоцького, чудотворця (1515). Прп. Онуфрія Воронського (1789) (Румун.). Знайдення і перенесення мощей свт. Феодосія, архієп. Чернігівського (1896). Сщмчч. Григорія пресвітера й Олександра диякона (1918); сщмчч. Захарії, архієп. Воронезького, Сергія, Іосифа, Олексія пресвітерів, Димитрія диякона і мч. Василія (1937); прмч. Андроника (1938); сщмч. Олександра пресвітера (1942). Собор Глинських святих.
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
У ЄВАНГЕЛІЄ Є ТАКІ СЛОВА: “І БІГЛИ ТУДИ ПІШКИ З УСІХ МІСТ… І ЗІБРАЛИСЯ ДО НЬОГО”, – ЦЕ В ПУСТЕЛЮ ВІФСОЇДСЬКУ, ДЕ БУЛО ЗВЕРШЕНЕ ДИВНЕ НАСИЧЕННЯ П’ЯТИ ТИСЯЧ П’ЯТЬМА ХЛІБАМИ І ДВОМА РИБАМИ.
ЩО Ж ТЯГНУЛО ТАК НАРОД ДО ГОСПОДА? СПІВЧУТТЯ ДО БОЖЕСТВЕННОГО. БОЖЕСТВО ГОСПОДА, ПРИХОВАНЕ ПІД ПОКРОВОМ ЛЮДСЬКОГО ЄСТВА, ПОКАЗУЄ СЕБЕ У СЛОВІ, ДІЛІ, ДУМЦІ ТА У ВСЬОМУ, ЩО ВИДНО БУЛО У ГОСПОДІ.
ПРОЯВЛЕННЯ БОЖЕСТВА ПРОБУДЖУВАЛО ПРИХОВАНЕ У СЕРЦІ ПОЧУТТЯ БОЖЕСТВА І ЧЕРЕЗ НЬОГО ПРИВЕРТАЛО ДО ГОСПОДА. УТРИМАТИ ТАКИЙ РУХ НІХТО НЕ МАЄ ВЛАДИ, НЕ ТІЛЬКИ СТОРОННІЙ, АЛЕ Й ТОЙ, ХТО ВІДЧУВАЄ ЙОГО, ТОМУ ЩО ВІН ГЛИБШИЙ І СИЛЬНІШИЙ ВСЯКИХ ІНШИХ РУХІВ.
ТЕ Ж БОЖЕСТВЕННЕ, ЯКЕ ПРОЯВИЛОСЯ ПОТІМ СПАСИТЕЛЕМ, ПРИВЕРТАЛО ДО НЬОГО ЛЮДЕЙ РІЗНИХ НАРОДІВ. ТЕЖ ДІЯЛОСЯ В ІСТОРІЇ ЦЕРКВИ І ВІДБУВАЄТЬСЯ ДО СЬОГОДНІ.
МАЛИЙ СЛІД БОЖЕСТВЕННОГО ПРИТЯГУЄ ДО СЕБЕ. ЩО Ж ВИХОДИТЬ З УСЬОГО ЦЬОГО УСЮДНОГО ТА ВСЕЧАСОВОГО ДОСВІДУ ПРАГНЕНЬ НАШОЇ ДУШІ ДО БОЖЕСТВЕННОГО?
ТЕ, ЩО БОЖЕСТВЕННЕ, ЩО НАДПРИРОДНЕ, ЩО І БОЖЕСТВО, ДЖЕРЕЛО ЙОГО. ЦЕ ПРАГНЕННЯ ЛЕЖИТЬ В ОСНОВІ НАШОЇ ДУШІ ТА СТАНОВИТЬ ЇЇ ПРИРОДУ, ЯК ЦЕ МОЖЕ БАЧИТИ З РОЗУМОВИХ, ЕСТЕТИЧНИХ ЧИ ІНШИХ ТУРБОТ НАШИХ.
АЛЕ В ПРИРОДІ НЕ МОЖЕ БУТИ БРЕХНІ ТА НЕПРАВДИ; ВІДПОВІДНО, НЕМАЄ ЇХ І В ЦЬОМУ ПРАГНЕННІ ДО БОЖЕСТВА. ЗВІДСИ ВИХОДИТЬ, ЩО БОГ І БОЖЕСТВЕННЕ Є, І ЩО ПРИРОДОЗНАВЦІ, ЯКІ ВІДКИДАЮТЬ НАДПРИРОДНЕ, ЙДУТЬ ПРОТИ ЄСТВА ДУШІ ЛЮДСЬКОЇ.