Седмиця 3-я після Пасхи. Глас 2. |
![]() Посту немає.
|
Спомин
явлення на небі Хреста Господнього в Єрусалимі (351).
Мч. Акакія
сотника (303).
Прпп. Іоанна Зедазнійського та учнів його: Авива
, єп. Некреського, Антонія
Марткопського, Давида
Гареджийського, Зенона
Ікалтського, Фадея
Степанцминдського, Ісе
, єп. Цілканского, Іосифа
, єп. Алавердського, Ісидора Самтавійського, Михаїла
Улумбійського, Пірра
Бретського, Стефана
Хірського, Шіо
Мгвімського (VI) (Груз.) Прп. Ніла
Сорського (1508). Знайдення мощей Ніла
Мироточивого, Афонського (1815). Собор преподобних отців Руського на Афоні Свято-Пантелеймонова монастиря.
Євангельські Читання
Діян., 20 зач., VIII, 26-39. Ін., 22 зач., VI, 40-44.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Св. Філіп запитує каженіка : “розумієш, що читаєш?”Той відповів:” Як можу розуміти, якщо хто не наставить мене?”Як часто відчувають те ж ті хто читає слово Боже і отцівські Писання! Читаєме не вміщається в голові; розум не може почути те і обійняти те, немов мова йде про щось чуже йому, про предмети з невідомої області.
Ось тут і потрібен тлумач знайомий з тим, про що слово. У Св. Філіпа був той же дух, який давав і пророцтва, і йому неважко було розтлумачити те, що було незрозуміло каженіку. Так і для нас тепер: треба знайти людину, яка стояла б на тій мірі життя і знання, який розуміє те з Писання, що незрозуміло нам, і він розтлумачить без затруднення, тому що кругозори духовні у кожного ступеня свої.
Той хто стоїть на нижчому ступені не все бачить, що бачить той хто стоїть на вищій ступені, і тільки може гадати про те. Якби сталося, що невмістиме для нас Писання стосується предметів вищого ступеня, а зустрінутий нами Тлумач стоїть на нижчій; то він нам не роз’яснить того як слід, а буде все застосовувати до свого кругозору, і справа залишиться для нас по колишньому темною.
Дивуватися треба, як беруться тлумачити про предмети Писання люди, зовсім чужі тій області, до якої належать ті предмети. І виходить у них все не як слід; звеличуватись ж своїми тлумаченнями вони не забувають.