Седмиця 3-я після Пасхи. Глас 2. |
Посту немає.
|
Спомин явлення на небі Хреста Господнього в Єрусалимі (351). Мч. Акакія сотника (303).
Прпп. Іоанна Зедазнійського та учнів його: Авива, єп. Некреського, Антонія Марткопського, Давида Гареджийського, Зенона Ікалтського, Фадея Степанцминдського, Ісе, єп. Цілканского, Іосифа, єп. Алавердського, Ісидора Самтавійського, Михаїла Улумбійського, Пірра Бретського, Стефана Хірського, Шіо Мгвімського (VI) (Груз.) Прп. Ніла Сорського (1508). Знайдення мощей Ніла Мироточивого, Афонського (1815). Собор преподобних отців Руського на Афоні Свято-Пантелеймонова монастиря.
Євангельські Читання
Діян., 20 зач., VIII, 26-39. Ін., 22 зач., VI, 40-44.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Св. Філіп запитує каженіка : “розумієш, що читаєш?”Той відповів:” Як можу розуміти, якщо хто не наставить мене?”Як часто відчувають те ж ті хто читає слово Боже і отцівські Писання! Читаєме не вміщається в голові; розум не може почути те і обійняти те, немов мова йде про щось чуже йому, про предмети з невідомої області.
Ось тут і потрібен тлумач знайомий з тим, про що слово. У Св. Філіпа був той же дух, який давав і пророцтва, і йому неважко було розтлумачити те, що було незрозуміло каженіку. Так і для нас тепер: треба знайти людину, яка стояла б на тій мірі життя і знання, який розуміє те з Писання, що незрозуміло нам, і він розтлумачить без затруднення, тому що кругозори духовні у кожного ступеня свої.
Той хто стоїть на нижчому ступені не все бачить, що бачить той хто стоїть на вищій ступені, і тільки може гадати про те. Якби сталося, що невмістиме для нас Писання стосується предметів вищого ступеня, а зустрінутий нами Тлумач стоїть на нижчій; то він нам не роз’яснить того як слід, а буде все застосовувати до свого кругозору, і справа залишиться для нас по колишньому темною.
Дивуватися треба, як беруться тлумачити про предмети Писання люди, зовсім чужі тій області, до якої належать ті предмети. І виходить у них все не як слід; звеличуватись ж своїми тлумаченнями вони не забувають.