Седмиця 23-а після П’ятидесятниці. Глас 5. День пісний. |
![]() Дозволяється їжа з олією.
|
Мучеників в Мелітині: Ієрона
, Ісихія, Никандра, Афанасія, Маманта, Варахія, Каліника, Феагена, Никона, Лонгина, Феодора, Валерія, Ксанфа, Феодула, Калімаха, Євгенія, Феодоха, Острихія, Єпіфанія, Максиміана, Дукитія, Клавдіана, Феофіла, Гігантія, Дорофея, Феодота, Кастрикія, Аникити, Фемелія, Євтихія, Іларіона, Діодота і Амоніта (III).
Прп. Лазаря
Галісійського (1053).
Мч. Феодота корчемника (303). Мчч. Меласипа
і Касинії
і сина їх Антоніна
(363). Прп. Зосими
Ворбозомського (1550). Знайдення мощей прп. Кирила
Новоєзерського (Новгородського) (1649). Мчч. Авкта
, Тавріона
і Фессалонікії
(739).
Сщмч. Кирила, митр. Казанського, Михаїла
, Олександра, Олександра, Михаїла, Олександра, Миколая, Олексія, Павла, Василія, Павлина пресвітерів, Іоанна і Веніаміна дияконів, мч. Миколая, мц. Єлисавети (1937). Сщмчч. Сергія
, архієп. Єлецького, Миколая пресвітера і мч. Георгія (1937). Знайдення мощей сщмч. Константина
пресвітера (1995).
Євангельські Читання
1 Сол., 264 зач., II, 1-8. Лк., 69 зач., XII, 48-59, і за четверг (під зачало): 1 Сол., 265 зач., II, 9-14. Лк., 70 зач., XIII, 1-9. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Мф., 10 зач., IV, 25 – V, 12.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Чи думаєте ви, що Я прийшов дати мир землі? ні, кажу вам, але розділення; бо віднині п’ятеро в одному домі стануть розділятися, троє проти двох, і двоє проти трьох: отець буде проти сина, і син проти отця; мати проти дочки, і дочка проти матері; свекруха проти невістки своєї, і невістка проти свекрухи своєї”.
Що за причина? Віруючі у Господа наповнюються зовсім інших духом, протилежним тому, який владарював у людях до Його пришестя, тому вони і не вживаються разом. Язичний світ жив виключно задля життєвих та земних інтересів.
Іудеї хоч і мали указання на вищі блага, але до кінця схилилися на шлях язичників. Господь, прийшовши у світ, вказав людям інші скарби, поза сім’єю, поза суспільством, і пробудив інші прагнення. Ті, хто приймав Його вчення, відповідно влаштовували образ життя не так, як раніше, від того і піддавалися неприязні, утисненням, гонінням. Ось і розділення.
Апостол Павло потім сказав, що всі, “хто бажатимуть жити благочестиво у Христі Ісусі, піддаватимуться гонінням” (2 Тим. 3, 12). Так і було, і так є.
Коли у суспільстві почнуть переважати життєві та земні інтереси, тоді воно не прихильно дивиться на тих, хто виявляє інше неземні шукання; воно навіть зрозуміти не може, як можна цікавитися такими речами, і людей, які є представниками способу життя несхожого на їх життя, вони терпіти не можуть. Це відбувається і нині на власних очах усіх. Чи не знамення це часу?…