| Седмиця 28-а після П’ятидесятниці. Глас 2. Різдвяний піст. |
Дозволяється їжа з олією.
|
Прпп. Каріона
монаха і сина його Захарії, єгиптян (IV). Свт. Гурія![]()
, архієп. Казанського (1563). Мч. Анастасія![]()
.
Сщмч. Ілії пресвітера (1932). Прмч. Геннадія (1941). Св. Сергія спов., пресвітера (1950).
Євангельські Читання
Утр. – Лк., 24 зач., VI, 17-23. Літ. – Тіт., 301 зач., I, 15 – II, 10. Лк., 101 зач., XX, 19-26, і за суботу (під зачало): Еф., 218 зач., I, 16-23. Лк., 67 зач., XII, 32-40. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27-30.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“КЕСАРЮ – КЕСАРЕВЕ, А БОЖЕ – БОГУ”; ВСЯКОМУ, ЗНАЧИТЬ, СВОЄ. У НАШ ЧАС ЗАМІСТЬ “КЕСАРЕВЕ” ПОСТАВИТИ ТРЕБА “ЖИТТЄВЕ”, І СКАЗАТИ: ЖИТТЄВЕ СВОЄЮ ЧЕРГОЮ, А БОЖЕ -СВОЄЮ. А ТО ВСІ КИНУЛИСЯ НА ОДНЕ ЖИТТЄВЕ, БОЖЕ Ж ЗАЛИШАЮТЬ ПОЗАДУ.
ВІД ТОГО ВОНО СТОЇТЬ НЕ ТІЛЬКИ НЕ НА СВОЄМУ МІСЦІ, ТОБТО, НЕ НА ПЕРШОМУ ПЛАНІ, ЯК НАЛЕЖИТЬ, АЛЕ ЗОВСІМ ЗАБУВАЄТЬСЯ. НАСЛІДКОМ ЦЬОГО ЗАБУТТЯ, НІБИ І НЕНАВМИСНОГО, Є ПОТЕМНІННЯ ЙОГО У СВІДОМОСТІ; А ПОТІМ СТАЄ НЕЯСНИМ І ЙОГО ЗМІСТ, І ЙОГО ОСНОВИ. ЗВІДСИ СЛАБКІСТЬ ПЕРЕКОНАННЯ ТА ХИТКІСТЬ ВІРИ; І ПОТІМ ВІДЧУЖЕННЯ ВІД НЕЇ ТА ВПЛИВ ВСЯКИХ ВІТРІВ ВЧЕННЯ.
ЦЕЙ ШЛЯХ ПРОХОДИТЬ ВСЯКИЙ ОСОБЛИВО, КОЛИ ПОЧИНАЄ НЕХТУВАТИ БОЖИМ; ЦЕЙ ЖЕ ШЛЯХ ПРОХОДИТЬ І СУСПІЛЬСТВО, КОЛИ ВОНО У СВОЇХ ПОРЯДКАХ, ПОЧИНАЄ НЕ ЗВЕРТАТИ УВАГУ НА ТЕ, ЧОГО ВИМАГАЄ ВІД НЬОГО БОГ. КОЛИ БОЖЕ ВІДСУНУТЕ НА ЗАДНІЙ ПЛАН, ТОДІ У СУСПІЛЬСТВІ ПОЧИНАЄ ЗАРОДЖУВАТИСЯ ЕМАНСИПАЦІЯ ВІД БОЖИХ ВИМОГ, – У РОЗУМОВОМУ, МОРАЛЬНОМУ ТА ЕСТЕТИЧНОМУ ВІДНОШЕННІ, ТА СЕКУЛЯРИЗАЦІЯ (СЛУЖІННЯ ДУХУ ЧАСУ) ПОЛІТИКИ, ЗВИЧАЇВ, ВЕСЕЛОЩІВ, А ПОТІМ ВИХОВАННЯ ТА ВСІХ УСТАНОВ.
У НАШ ЧАС ПРО ТЕ, ЩО БОЖЕ, – НЕ ДУМАЮТЬ, НЕ ГОВОРЯТЬ, НЕ ПИШУТЬ І НАВІТЬ У ДУМКАХ НЕ МАЮТЬ. ЧИ ДИВНО ТОДІ, ЩО ПРИ ТАКОМУ НАСТРОЇ ВЧЕННЯ ПРОТИЛЕЖНІ ВІРІ ЗНАХОДИТЬ ДОСТУП У СУСПІЛЬСТВО ТА ЩО СУСПІЛЬСТВО СХИЛЯЄТЬСЯ ДО ПРОВАЛЬНОГО БЕЗВІР’Я?

ВІД ТОГО ВОНО СТОЇТЬ НЕ ТІЛЬКИ НЕ НА СВОЄМУ МІСЦІ, ТОБТО, НЕ НА ПЕРШОМУ ПЛАНІ, ЯК НАЛЕЖИТЬ, АЛЕ ЗОВСІМ ЗАБУВАЄТЬСЯ. НАСЛІДКОМ ЦЬОГО ЗАБУТТЯ, НІБИ І НЕНАВМИСНОГО, Є ПОТЕМНІННЯ ЙОГО У СВІДОМОСТІ; А ПОТІМ СТАЄ НЕЯСНИМ І ЙОГО ЗМІСТ, І ЙОГО ОСНОВИ. ЗВІДСИ СЛАБКІСТЬ ПЕРЕКОНАННЯ ТА ХИТКІСТЬ ВІРИ; І ПОТІМ ВІДЧУЖЕННЯ ВІД НЕЇ ТА ВПЛИВ ВСЯКИХ ВІТРІВ ВЧЕННЯ.