Седмиця сирна (масляна) — загальниця. | Загальниця. |
Усіх преподобних отців, у подвигу просіявших (перехідне святкування в суботу сирної седмиці). Мчч. Євтропія, Клеоника та Василіска (близько 308). Прп. Піами діви (337). Свв. Зінона і Зоїла. Прмц. Марфи Коврової і мч. Михаїла Строєва (1938). Волоколамської ікони Божої Матері (1572). Прп. Піора, затворника Печерського, в Дальніх печерах (перехідне святкування в суботу сирної седмиці). |
Євангельські читання
На літ.: – Ап.: Рим. 14:19-26 (зач. 115).; Прпп.: Гал. 5:22-6:2 (зач. 213). Єв.: Мф. 6:1-13 (зач. 16).; Прпп.: Мф. 11:27-30 (зач. 43).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Ті, котрі Христові, плоть свою розп’яли з пристрастями й похотями” (Гал. 5:24). Нині перевернувся цей порядок: розпинають плоть, але не з пристрастями і похотями, а пристрастями і похотями. Скільки мучать нині тіло обжерливістю, пияцтвом, блудними справами, танцями та гуляннями! Найжорстокіший господар не мучить так свою ледачу тварину. Якби дати нашій плоті свободу і розум, то перший голос її був би проти хазяйки своєї – душі, що вона незаконно втрутилася в її справи, внесла в неї пристрасті, їй чужі, і, виконуючи їх у ній, мучить її. По суті, потреби тіла нашого прості й без пристрастей.
Подивіться на тварин: не об’їдаються, зайвого не сплять, задовольнивши тілесні потреби своєчасно, потім цілий рік залишаються спокійними. Це лише душа, забувши свої найкращі прагнення, налаштувала собі з простих потреб тіла безліч протиприродних прагнень, які через безмірність свою стали протиприродними і тілу. Усіляко, однак, щоб відсікти від душі прищеплені нею до себе пристрасті плотські, необхідно розпинати плоть, тільки зовсім у протилежному розумінні, тобто не даючи їй вдосталь і необхідного, або задовольняючи її потреби незрівнянно меншою мірою, ніж скільки вимагає її природа.