18.6 C
Lutsk
Середа, 1 Травень, 2024
Новини Основи православ'я Публікації

З чого краще розпочати вивчення Біблії

Починати читати Біблію варто не від самого початку, а з Нового Завіту, паралельно з читанням вивчати контекст написання та тлумачення святих отців.

Про це сказав протоієрей Володимир Пучков.

«Читати Біблію слід щодня. Обсяг біблійного уривка на кожен день всякий здатний визначити для себе сам. Починати читати Біблію варто не з самого початку, а з Нового Завіту. Ніякої логіки при цьому ми не порушимо. Взятися з нашою сучасною свідомістю за Старий Завіт, звичайно, можна, проте, як показує досвід, подібний підхід загрожує такою кількістю питань і непорозумінь, що у багатьох виникає бажання відкласти Біблію в сторону, не дочитавши навіть до кінця Книги Буття. Тим часом, на думку Блаженного Августина, Новий Завіт ховається у Старому, а Старий Завіт розкривається в Новому. Іншими словами, Старий Завіт краще і простіше розуміється в контексті Нового і братися за читання першого варто після прочитання другого», – пояснив священик.

Він звернув увагу, що почавши з Євангелія від Матфея і прочитавши Новий Завіт майже до кінця, перед Книгою Одкровення варто зупинитися і прочитати Старий Завіт.

«Апокаліпсис – єдина новозавітна пророча книга, написана людиною, яка мислила виключно категоріями Старого Завіту. Тому ця, безумовно, важка для розуміння, книга буде тим зрозуміліше читачеві, чим краще читач знатиме Старий Завіт. Так що, повторюся, дочитавши до Одкровення, варто зупинитися і повернутися до самого початку – до Книги Буття, оскільки тепер саме час почати знайомство зі Старим Завітом. Лише дочитавши його до кінця, є сенс повернутися до Одкровення», – наголосив протоієрей Володимир.

Священник зазначив, що для розуміння тексту необхідно знати контекст його написання – історичний, політичний, релігійний, культурний, побутовий.

«Спробуйте одночасно з Біблією читати матеріали з історії стародавнього Сходу (коли читаєте Старий Завіт) і Стародавнього Риму (коли читаєте Новий) – і самі побачите, що питань до Писання у вас стане в рази менше. Для тих же, які залишаться, є святоотцівські тлумачення чи не на всі біблійні Книги», – підсумував протоієрей Володимир Пучков.

Вас може зацікавити

Київська духовна академія спільно з Волинською єпархією провела заходи, присвячені осмисленню принципу соборності Церкви

Редактор Головний

Навіщо нам потрібен Петрів піст і як правильно у ньому постити?

Редактор Головний

У Неділю Торжества Православ‘я Архіпастир очолив святкове богослужіння в кафедральному соборі

Редактор Головний