21.7 C
Lutsk
Понеділок, 21 Вересень, 2020
Запитання священнику Публікації

Як часто можна причащатися на Світлій седмиці і як готуватися до Причастя?

66-е правило святих отців VI Вселенського Собору говорить: «від святого дня Воскресіння Христа Бога нашого до тижня нового (тобто Фоминої неділі. – Прим. авт.), у всю седмицю вірні повинні у святих церквах невпинно вправлятися, у псалмах і співах і піснях духовних, радуючи і торжествуючи у Христі, і читання божественних Писань слухаючи, і святими Таінствами насолоджуючись. Бо таким чином з Христом купно воскреснемо, і вознесемося». Таким чином, участь в Таїнстві Євхаристії протягом всієї Світлої седмиці наказано безпосередньо самим церковним законодавством (варто нагадати, що святі Вселенські Собори – це один з найавторитетніших церковних законодавчих органів).

На жаль, не всі православні християни знайомі з цим правилом, а якщо навіть хто і знайомий, то не особливо поспішає його виконувати. Здебільшого дана практика небажання причащатися на Світлій седмиці в народі пов’язана з іншим небажанням – відмовитися від куштування скоромної їжі. Згідно з усталеною традицією, напередодні причастя віруючі витримують триденний піст. А так як на Світлій седмиці, фактично після закінчення тривалого Великого посту, мало хто хоче постити знову, то і участь віруючих в Євхаристії також спостерігається все рідше.

Однак слід зробити уточнення: Церква не зобов’язує бажаючих причаститися на Світлій седмиці до посту перед причащанням. Період Великого посту – це і так вже досить тривалий відрізок часу, витримавши який ми можемо приступати до Таїнства Євхаристії на Світлій седмиці навіть після того, як з’їмо м’ясо напередодні Причастя. Адже великодній період фактично є особливим у житті православного християнина. По-перше, це час святкування найбільшої події «Свята Свят» – Пасхи Христової, Славного Воскресіння нашого Бога. Більшої події в світі немає і бути не може. У зв’язку з цим змінюється і саме коло богослужінь, як громадських, так і приватних: вони стають коротшими, але урочистіше, радісніше. А тому напередодні Причастя віруючому замість особливих трьох покаянних канонів пропонується прочитати канон і часи Святої Пасхи, а також Послідування до Святого Причастя.

Щодо ж сповіді перед Причастям слід сказати, що якщо людина сповідався напередодні великодньої служби і вирішила причащатися всю Світлу седмицю, здійснювати сповідь кожен день не обов’язково, якщо, звичайно, її совість не обтяжена будь-якими подіями і її саму всередині ніщо не гризе.

Андрій Музольф, викладач КДА

Джерело

Вас може зацікавити

«Уся сила душі — це молитва»

Редактор Головний

Навіщо зберігати цноту до шлюбу?

Редактор Головний

Проповідь у день пам’яті рівноапостольної княгині Ольги

Редактор Головний