Седмиця 16-а після П’ятидесятниці. Глас 6. |
Посту немає.
|
Прор. Іони (VIII до Р.Х.). Сщмч. Фоки, єп. Синопійського (117). Прп. Іони пресвітера, батька (IX) свв.Феофана, творця канонів, і Феодора Начертанних. Блж. Параскеви Дивєєвської (1915).
Мч. Фоки вертоградаря (бл. 320). Прав. Петра, колишнього митаря (VI). Прп. Іони Яшезерського (1589-1592). Прп. Макарія Жабинського, Білевського чудотворця (1623). Сщмч. Феодосія Бразького (1694) (Рум.). Собор Тульських святих.
Сщмч. Веніаміна, єп. Романовського (1930).
Ікони Божої Матері, іменованої “Услишательниця” (ХІІІ-ХІV)
Євангельські Читання
Гал., 212 зач., V, 11-21. Лк., 11 зач., III, 23 – IV, 1. Сщмч.: Євр., 311 зач., IV, 14 – V, 6. Ін., 36 зач., X, 9-16.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
У ЄВАНГЕЛІЇ Є ТАКІ СЛОВА: “НІЩО, ЩО ВХОДИТЬ У ЛЮДИНУ ЗЗОВНІ, НЕ МОЖЕ ОСКВЕРНИТИ ЇЇ; АЛЕ ЩО ВИХОДИТЬ З НЕЇ, То ОСКВЕРНЯЄ ЛЮДИНУ”.
ЦЕ МІСЦЕ І ПОДІБНІ ЙОМУ ВИСТАВЛЯЮТЬ ЗАЗВИЧАЙ НЕЛЮБИТЕЛІ ПОСТУ, думаючи, ЩО ЦИМ ВОНИ ДОСТАТНЬО ВИПРАВДОВУЮТЬ ТЕ, ЩО НЕ ПОСТЯТЬ, ЯК ТОГО ВИМАГАЄ УСТАВ ТА ПОРЯДОК ЦЕРКВИ.
НАСКІЛЬКИ ЗАДОВОЛЕНЕ ЦЕ ВИБАЧЕННЯ, КОЖНОМУ ВІРНОМУ ЦЕРКВИ ВІДОМО. ПРИ ДОТРИМАННІ ПОСТУ СЛІД УТРИМУВАТИСЯ ВІД ПЕВНИХ СТРАВ НЕ ТОМУ, ЩО ВОНИ ПОГАНІ, А ТОМУ, ЩО ЦИМ УТРИМАННЯМ ЗРУЧНІШЕ ДОСЯГАЄТЬСЯ ПОТОНШЕННЯ ПЛОТІ, ЯКЕ НЕОБХІДНЕ ДЛЯ ВНУТРІШНЬОГО УСПІХУ.
ТАКИЙ СЕНС ЗАКОНУ ПОСТУ ДУЖЕ СУТТЄВИЙ, БО ХТО ВВАЖАЄ ЯКУ-НЕБУДЬ ЇЖУ ПОГАНОЇ, ВІДНОСиТЬСЯ ДО ЄРЕТИКІВ. НЕПРИХИЛЬНИКАМ ПОСТУ НЕ НА ЦЬОМУ ПОТРІБНО БУЛО БИ НАПОЛЯГАТИ, А НА ТОМУ, ЩО ПІСТ Є НЕ ОБОВ’ЯЗКОВИМ, ХОЧА ВІН Є ТОЧНИМ ЗАСОБОМ ДО ПОДОЛАННЯ ГРІХОВНОЇ ТЯГИ ТА ПРАГНЕННЯ ПЛОТІ.
АЛЕ ЦЕ ТАКИЙ ПУНКТ, НА ЯКОМУ ЇМ ВСТОЯТИ НІЯК НЕ МОЖНА. ЯКЩО УСПІХ ВНУТРІШНІЙ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМ, ТО ОБОВ’ЯЗКОВИЙ І ЗАСІБ ДО ТОГО, ЩО ВВАЖАЄТЬСЯ НЕОБХІДНИМ, І САМЕ ПІСТ.
СОВІСТЬ І ГОВОРИТЬ ПРО ЦЕ ВСЯКОМУ. ДЛЯ ЗАСПОКОЄННЯ ЇЇ ПЕРЕКОНУЮТЬ: Я ІНШИМ СПОСОБОМ КОМПЕНСУЮ НЕДОТРИМАННЯ ПОСТУ; АБО: ДЛЯ МЕНЕ ПІСТ ШКІДЛИВИЙ; АБО Я БУДУ ПОСТИТИ, КОЛИ ЗАХОЧУ, А НЕ В УСТАНОВЛЕНІ ПОСТИ.
АЛЕ ПЕРШЕ виправдання НЕДОРЕЧНЕ, АДЖЕ ЩЕ НІХТО НЕ ЗМІГ ОКРІМ ПОСТУ ВПОРАТИСЯ ЗІ СВОЄЮ ПЛОТТЮ, І ЯК СЛІД ВЛАШТУВАТИ СВОЄ ВНУТРІШНЄ. ОСТАННЄ ТАКОЖ НЕДОРЕЧНЕ, АДЖЕ ЦЕРКВА – ЦЕ ОДНЕ ТІЛО І ВИОКРЕМИТИСЯ В НІЙ ВІД ІНШИХ ПРОТИВНО ЇЇ УСТРОЮ; ВИКИНУТИ СЕБЕ ВІД ЗАГАЛЬНИХ ЧИНІВ ЦЕРКВИ МОЖНА ТІЛЬКИ ВИХОДОМ З НЕЇ, А ПОКИ ХТО Є ЧЛЕНОМ ЇЇ, ТОЙ НЕ МОЖЕ ТАК ГОВОРИТИ І ТОГО ВИМАГАТИ.
ДРУГЕ ВИБАЧЕННЯ МАЄ ТІНЬ ПРАВА. І ТОЧНО, В ОБМЕЖЕННЯ ПОСТУ ЗНІМАЄТЬСЯ ОБОВ’ЯЗКОВЕ ЙОГО ДОТРИМАННЯ З ТИХ, НА КОГО ПІСНЕ ДІЄ РУЙНІВНО, ТОМУ ЩО ПІСТ ВСТАНОВЛЕНИЙ НЕ ТІЛО ВБИВАТИ, А ПРИСТРАСТІ УМЕРТВЛЯТИ. АЛЕ ЯКЩО ПЕРЕРАХУВАТИ ТАКИХ ДОБРОСОВІСНИх, ТО ВИЯВИЛОСЯ ЇХ ТАК МАЛО, ЩО І НА РАХУНОК НЕМАЄ ЧОГО СТАВИТИ.
ЗАЛИШАЄТЬСЯ ЛИШЕ ОДНЕ – НЕХОТІННЯ. ПРОТИ ЦЬОГО сперечатися НЕМАЄ СЕНСУ. І В РАЙ НЕ ВІЗЬМУТЬ ПРОТИ ВОЛІ; ОСЬ ТІЛЬКИ ЗАСУДЯТЬ У ПЕКЛО – ХОЧЕШ ЧИ НЕ ХОЧЕШ, А ЙТИ; СХОПЛЯТЬ І КИНУТЬ ТУДИ.