Неділя 7 після Пасхи. Свв. отців I Вселенського Собору. | Посту немає. |
Прп. Пахомія Великого (близько 348). Прп. Ахиллія, єп. Ларисійського (близько 330). Свт. Ісаї, єп. Ростовського, чудотворця (1090). Прп. Iсаї Печерського, в Ближніх печерах (1115). Прп. Пахомія Нерехтського (1384). Прпп. Євфросина та учня його Серапіона, Псковських (1481). Блгв. царевича Димитрія, Углицького і Московського (1591). Знайдення мощей прп. Ілії Макіївського (2012).Челнської, Псково-Печерської, йменованої «Розчулення», та «Мати Молебниця» (перехідні святкування в Неділю 7-му після Пасхи) ікон Божої Матері. Собор Карпаторуських святих (перехідне святкування в 1-шу неділю після 11 травня). |
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Арій став відкидати божество Сина Божого і Його єдиносутність з Богом Отцем. На нього піднялася вся Церква; всі віруючі, у всіх кінцях світу, єдиними вустами сповідували, що Господь Іісус Христос є Син Божий Єдинородний, Бог від Бога, народжений, не створений, єдиносущний Отцю.
Інший подумав би, що це випадкове якесь натхнення на однодумність; але ця віра пройшла потім вогняне випробування, коли на бік аріан схилилася влада і знать. Ні вогонь, ні меч, ні гоніння не могли винищити її, і вона негайно виявилася всюди всіма, як тільки припинявся тиск зовнішньої сили. Це означає, що вона становить серце Церкви і сутність її сповідання.
Слава Господу, що зберігає в нас цю віру! Бо поки вона є, ми ще християни, хоч і погано живемо; не стане її – і християнству кінець.