Седмиця 10-та після П’ятидесятниці. Глас 8. Успенський піст. |
Передсвято Успіння Пресвятої Богородиці. Прор. Михея (з 12-ти пророків) (VIII ст. до Р.Х.). Перенесення мощей прп. Феодосія Печерського (1091).
Сщмч. Маркелла, єп. Апамейського (бл. 389). Прп. Аркадія Новоторзького (XI).
Сщмч. Василія, єп. Чернігівського, та з ним прмч. Матфея і мч. Олексія (1918). Сщмч. Володимира пресвітера (1920). Сщмч. Володимира і Миколая пресвітерів, прмч. Єлевферія, прмцц. Єви ігумені, Євдокії і мч. Феодора (1927). Прп. Олександра сповідника (1961).
Ікон Божої Матері: іменованої “Бесідна” (1383) та Нарвської (1558).
Євангельські Читання
2 Кор., 169 зач., I, 12-20. Мф., 91 зач., XXII, 23-33, і за суботу (під зачало): Рим., 119 зач., XV, 30-33. Мф., 73 зач., XVII, 24 – XVIII, 4. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17-23.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
У ЄВАНГЕЛІЇ, КОТРЕ ЧИТАЄТЬСЯ СЬОГОДНІ У ХРАМАХ ЗА БОГОСЛУЖІННЯМ, МИ ЧУЄМО:
ГОСПОДЬ ПЛАТИТЬ ПОТРІБНІ ПОДАТКИ ЦЕРКОВНІ І ДОТРИМУЄТЬСЯ УСІХ ІНШІ ПОРЯДКІВ, І ЦЕРКОВНИХ І ГРОМАДЯНСЬКИХ, ВІН ВИКОНУВАВ ЇХ, І АПОСТОЛІВ ТАК НАВЧИВ, І АПОСТОЛИ ПОТІМ ПЕРЕДАЛИ ЦЕЙ ЗАКОН УСІМ ХРИСТИЯНАМ.
ТІЛЬКИ ДУХ ЖИТТЯ ПРИЙМАВСЯ НОВИЙ, НАЗОВНІ ВСЕ ЗАЛИШАЛОСЬ ТАК ЯК І БУЛО, ПОЛИШАЮЧИ ТЕ, ЩО ЯВНО БУЛО ПРОТИВНЕ ВОЛІ БОЖІЙ, ЯК НАПРИКЛАД, УЧАСТЬ В ІДОЛЬСЬКИХ ЖЕРТВАХ І Т. П..
ПОТІМ ХРИСТИЯНСТВО ВЗЯЛО ВВЕРХ, ВИТІСНИЛО УСІ ПОПЕРЕДНІ ПОРЯДКИ ТА ЗАПРОВАДИЛО СВОЇ.
СЛІД БУЛО ОЧІКУВАТИ, ЩО ТАКИМ ЧИНОМ ДУХУ ХРИСТИЯНСЬКОМУ КРАЩЕ БУДЕ РОЗВИВАТИСЬ ТА КРЕПНУТИ. ТАК ВОНО Й БУЛО, АЛЕ НЕ У ВСІХ.
БІЛЬША ЧАСТИНА, ПОЗНАЙОМИВШИСЬ ІЗ ЗОВНІШНІМИ ХРИСТИЯНСЬКИМИ ПОРЯДКАМИ НА НИХ І ЗУПИНЯЛАСЬ, НЕ ТУРБУЮЧИСЬ ПРО ДУХ ЖИТТЯ.
ТАК Є І ДО СЬОГОДНІ. ІЗ УСІЄЇ МАСИ ХРИСТИЯН ЛИШЕ ХТОСЬ ВИЯВИТЬСЯ ХРИСТИЯНИНОМ ПО ДУХУ. ЩО Ж ІНШІ? “ІМ’Я НОСЯТЬ ЯК ЖИВІ, АЛЕ ОТ БАЧИМО – МЕРТВІ”.
КОЛИ АПОСТОЛИ ПРОПОВІДУВАЛИ ЄВАНГЕЛІЄ, ТО СЛОВО ЇХНЄ ВИБИРАЛО ЧАСТИНУ БОЖУ З ПОМІЖ УСЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЯЗИЧНИЦЬКОГО СВІТУ: СЬОГОДНІ Ж ГОСПОДЬ, ЧЕРЕЗ ТЕ Ж СЛОВО, ВИБИРАЄ ЧАСТИНУ СВОЮ З СЕРЕДОВИЩА ХРИСТИЯНСЬКОГО СВІТУ.
“ТОЙ ХТО ЧИТАЄ НЕХАЙ РОЗУМІЄ”, І НЕХАЙ МАЄ ТУРБОТУ ВЗНАТИ ВІРНО, ЧИ ВХОДИТЬ ВІН ДО ЧИСЛА ЛЮДЕЙ ГОСПОДНІХ, І ЯКЩО НЕ БУДЕ ВПЕВНЕНИЙ У ЦЬОМУ, НЕХАЙ ПОТРУДИТЬСЯ СТАТИ ГОСПОДНІМ, ТОМУ ЩО В ЦЬОМУ СПАСІННЯ.