Седмиця 29-а після П’ятидесятниці. Глас 3. Різдвяний піст. |
![]() |
Предсвято Різдва Христового.
Сщмч. Ігнатія
Богоносця (107).
Прав. Іоанна
Кронштадського, чудотворця (1908). Свт. Антонія
, архієп. Воронезького (1846).
Свт. Філогонія, єп. Антіохійського (323). Свт. Даниїла
, архієп. Сербського (1338). Прп. Ігнатія
, архім. Печерського (1435).
Сщмч. Миколая пресвітера і мц. Варвари (1919).
Новодворської та Леньківської (Новгород-Сіверської), іменованої “Спасителька потопаючих”
, ікон Божої Матері.
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Дехто звернувся до Господа з таким питанням: “Учителю благий! Що мені робити, щоб унаслідувати життя вічне?
Що зумовило це питання? Хіба не було писань? Хіба не читали кожної суботи закону для всіх? Було все – і Писання, і ті, хто тлумачив його; але у суспільстві побутували різні думки і збивали з толку.
Фарисеї говорили одне, садукеї – друге, самаряни – своє; у Галілеї ж, можливо, і язичницькі вчення було чути, і всякий виставляв своє тоном переконання. Той же, хто ревно ставився до спасіння, що природно, стикався з питанням: як же бути, чому слідувати, щоб не згубити душі своєї?
Становище наше дуже схоже на тодішнє. Яких тільки не ходить у нас вчень і в школах, і в суспільстві, і в літературі! Індиферентісту це ні для чого; а для кого не все одно, якому вченню слідувати, тому не можна не шукати рішення: як же бути?
Отож, яке ж рішення на це? Таке ж, яке дав Спаситель: віруй і живи, як Бог повелів, а людських розумів не слухай, нехай говорять. І мова вчених схожа на поголоску і моду: нині одне, завтра інше, ти ж бери до уваги тільки одне слово Боже, яке перебуває у всі віки. Що Господь повелів, того ніяке мудрування відмінити не може. Все є невідкладним і треба все виконувати. Адже суд буде за словом Господа, а не за мудруванням нашим.