Седмиця 29-а після П’ятидесятниці. Глас 3. Різдвяний піст. |
Предсвято Різдва Христового. Сщмч. Ігнатія Богоносця (107). Прав. Іоанна Кронштадського, чудотворця (1908). Свт. Антонія, архієп. Воронезького (1846).
Свт. Філогонія, єп. Антіохійського (323). Свт. Даниїла, архієп. Сербського (1338). Прп. Ігнатія, архім. Печерського (1435).
Сщмч. Миколая пресвітера і мц. Варвари (1919).
Новодворської та Леньківської (Новгород-Сіверської), іменованої “Спасителька потопаючих”, ікон Божої Матері.
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Дехто звернувся до Господа з таким питанням: “Учителю благий! Що мені робити, щоб унаслідувати життя вічне?
Що зумовило це питання? Хіба не було писань? Хіба не читали кожної суботи закону для всіх? Було все – і Писання, і ті, хто тлумачив його; але у суспільстві побутували різні думки і збивали з толку.
Фарисеї говорили одне, садукеї – друге, самаряни – своє; у Галілеї ж, можливо, і язичницькі вчення було чути, і всякий виставляв своє тоном переконання. Той же, хто ревно ставився до спасіння, що природно, стикався з питанням: як же бути, чому слідувати, щоб не згубити душі своєї?
Становище наше дуже схоже на тодішнє. Яких тільки не ходить у нас вчень і в школах, і в суспільстві, і в літературі! Індиферентісту це ні для чого; а для кого не все одно, якому вченню слідувати, тому не можна не шукати рішення: як же бути?
Отож, яке ж рішення на це? Таке ж, яке дав Спаситель: віруй і живи, як Бог повелів, а людських розумів не слухай, нехай говорять. І мова вчених схожа на поголоску і моду: нині одне, завтра інше, ти ж бери до уваги тільки одне слово Боже, яке перебуває у всі віки. Що Господь повелів, того ніяке мудрування відмінити не може. Все є невідкладним і треба все виконувати. Адже суд буде за словом Господа, а не за мудруванням нашим.