Седмиця 5-та після Пасхи. Глас 4. День пісний. |
Дозволяється риба.
|
Віддання свята Преполовіння П’ятидесятниці. Мчч. Фалалея, Олександра та Астерія (284). Знайдення мощей свт. Олексія, митр. Київського (Московского) і всієї Русі, чудотворця (1431).
Мч. Аскалона (бл. 287). Прпп. Завулона і Сосанни, батьків рівноапостольної Ніни (III-IV). Блгв. кн. Довмонта, у св. Хрещенні Тимофія, Псковського (1299).
Сщмч. Павла пресвітера (1919).
Євангельські Читання
Утр. – Ін., 35 зач. (від полу́), X, 1-9. Літ. – Діян., 32 зач., XIII, 13-24. Ін., 18 зач., VI, 5-14. Свт.: Євр., 335 зач., XIII, 17-21. Лк., 24 зач., VI, 17-23.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Учні говорили Господу, щоб відпустив народ купити собі брашна у селах, але Господь сказав їм: “не треба їм іти; ви дайте їм це”. Це було перед чудом наситнення п’яти тисяч народу, крім жінок та дітей, п’ятьми хлібами та двома рибами.
Подія, що мала особливе значення у життя Господа, дає нам такий урок. Народ – образ людства, голодного та що чекає істини. Коли Господь сказав апостолам: “ви дайте їм це”, то цим передбачив їх майбутнє служіння роду людському – наситити його істиною. Апостоли зробили цю справи для свого часу; для наступних же часів передали це служіння пастирству через приємтсво.
І до нинішнього пастирства лунає мова Господа: “дайте ви їсти народу вашому”. І пастирство повинно на совісті своїй тримати обов’язок – наситити народ істиною. У церкві повинна іти безугавано проповідь слова Божого. Пастирство, що мовчить, – що це за пастирство? А воно багато мовчить, через міру мовчить. Але не можна сказати, щоб це відбувалося від того, що немає віри у серці. Так, одне непорозуміння, дурний звичай. Усе ж це не виправдовує його.