Cедмиця 33 після П’ятидесятниці | Посту немає. |
СВЯТЕ БОГОЯВЛЕННЯ. ХРЕЩЕННЯ ГОСПОДА БОГА І СПАСА НАШОГО ІІСУСА ХРИСТА. Кончина свт. Феофана, затворника Вишенського (1894). Сщмч. Михаїла Чехранова пресвітера і мц. Ірини Чехранової (1918). |
Євангельські Читання
Утр.: – Мк. 1:9-11 (зач. 2). На літ.: – Ап.: Тит. 2:11-14,3:4-7 (зач. 302) Єв.: Мф. 3:13-17 (зач. 6); На освяченні води: 1Кор. 10:1-4 (зач. 143 від полу). Мк. 1:9-11 (зач. 2).
Літургія св. Іоанна Златоуста. Після заамвонної молитви – велике освячення води.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року — Хрещення Господнє
Хрещення Господнє названо Богоявленням, тому що в ньому явив Себе так відчутно єдиний істинний Бог, Якому як Трійці поклоняються: Бог Отець – гласом з небес, втілений Бог Син – хрещенням, Бог Дух Святий – сходженням на Хрещеного. Тут виявлено і таїнство відношення осіб Пресвятої Трійці. Бог Дух Святий від Отця ісходить і в Синові почиває, а не ісходить від Нього.
Виявлено тут і те, що втілене діло спасіння здійснене Богом Сином втіленим, завжди співсущим Йому Духом Святим і Богом Отцем. Виявлено і те, що і спасіння кожного може здійснитися не інакше, як у Господі Іісусі Христі, благодаттю Святого Духа, за благоволінням Отця. Всі таїнства християнські сяють тут божественним світлом своїм і просвітлюють уми і серця, які з вірою звершують це велике свято. Приходьте, піднімемося розумно на гору і зануримося в споглядання цих таїн спасіння нашого, співаючи: “Во Іордані крещающуся Тобі, Господи, Тройческоє явися поклоненіє”.