Седмиця 26-а після П’ятидесятниці. Глас 8.
Різдвяний піст. |
Дозволяється риба.
|
Прпп. Каріона монаха і сина його Захарії, єгиптян (IV). Свт. Гурія, архієп. Казанського (1563). Мч. Анастасія.
Сщмч. Ілії пресвітера (1932). Прмч. Геннадія (1941). Св. Сергія спов., пресвітера (1950).
Євангельські Читання
Утр. – Лк., 24 зач., VI, 17-23. Літ. – Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27-30.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“КЕСАРЮ – КЕСАРЕВЕ, А БОЖЕ – БОГУ”; ВСЯКОМУ, ЗНАЧИТЬ, СВОЄ. У НАШ ЧАС ЗАМІСТЬ “КЕСАРЕВЕ” ПОСТАВИТИ ТРЕБА “ЖИТТЄВЕ”, І СКАЗАТИ: ЖИТТЄВЕ СВОЄЮ ЧЕРГОЮ, А БОЖЕ – СВОЄЮ. А ТО ВСІ КИНУЛИСЯ НА ОДНЕ ЖИТТЄВЕ, БОЖЕ Ж ЗАЛИШАЮТЬ ПОЗАДУ.
ВІД ТОГО ВОНО СТОЇТЬ НЕ ТІЛЬКИ НЕ НА СВОЄМУ МІСЦІ, ТОБТО, НЕ НА ПЕРШОМУ ПЛАНІ, ЯК НАЛЕЖИТЬ, АЛЕ ЗОВСІМ ЗАБУВАЄТЬСЯ. НАСЛІДКОМ ЦЬОГО ЗАБУТТЯ, НІБИ І НЕНАВМИСНОГО, Є ПОТЕМНІННЯ ЙОГО У СВІДОМОСТІ; А ПОТІМ СТАЄ НЕЯСНИМ І ЙОГО ЗМІСТ, І ЙОГО ОСНОВИ. ЗВІДСИ СЛАБКІСТЬ ПЕРЕКОНАННЯ ТА ХИТКІСТЬ ВІРИ; І ПОТІМ ВІДЧУЖЕННЯ ВІД НЕЇ ТА ВПЛИВ ВСЯКИХ ВІТРІВ ВЧЕННЯ.
ЦЕЙ ШЛЯХ ПРОХОДИТЬ ВСЯКИЙ ОСОБЛИВО, КОЛИ ПОЧИНАЄ НЕХТУВАТИ БОЖИМ; ЦЕЙ ЖЕ ШЛЯХ ПРОХОДИТЬ І СУСПІЛЬСТВО, КОЛИ ВОНО У СВОЇХ ПОРЯДКАХ, ПОЧИНАЄ НЕ ЗВЕРТАТИ УВАГУ НА ТЕ, ЧОГО ВИМАГАЄ ВІД НЬОГО БОГ. КОЛИ БОЖЕ ВІДСУНУТЕ НА ЗАДНІЙ ПЛАН, ТОДІ У СУСПІЛЬСТВІ ПОЧИНАЄ ЗАРОДЖУВАТИСЯ ЕМАНСИПАЦІЯ ВІД БОЖИХ ВИМОГ, – У РОЗУМОВОМУ, МОРАЛЬНОМУ ТА ЕСТЕТИЧНОМУ ВІДНОШЕННІ, ТА СЕКУЛЯРИЗАЦІЯ (СЛУЖІННЯ ДУХУ ЧАСУ) ПОЛІТИКИ, ЗВИЧАЇВ, ВЕСЕЛОЩІВ, А ПОТІМ ВИХОВАННЯ ТА ВСІХ УСТАНОВ.
У НАШ ЧАС ПРО ТЕ, ЩО БОЖЕ, – НЕ ДУМАЮТЬ, НЕ ГОВОРЯТЬ, НЕ ПИШУТЬ І НАВІТЬ У ДУМКАХ НЕ МАЮТЬ. ЧИ ДИВНО ТОДІ, ЩО ПРИ ТАКОМУ НАСТРОЇ ВЧЕННЯ ПРОТИЛЕЖНІ ВІРІ ЗНАХОДИТЬ ДОСТУП У СУСПІЛЬСТВО ТА ЩО СУСПІЛЬСТВО СХИЛЯЄТЬСЯ ДО ПРОВАЛЬНОГО БЕЗВІР’Я?