Седмиця 28-а після П’ятидесятниці. Глас 2. Різдвяний піст. |
![]() Їжа з олією.
|
Прор. Софонії
(635-605 до Р.Х.).
Прп. Савви
Сторожевського (Звенигородського) (1406).
Прп. Феодула Константинопольського (бл. 440). Прп. Іоанна мовчальника, колишнього єп. Колонійського (558). Сщмч. Феодора
, архієп. Александрійського (606). Прп. Георгія Черникського (1806) (Рум.).
Сщмч. Андрія пресвітера (1920). Сщмч. Миколая пресвітера (1937). Св. Георгія спов. (1960).
Євангельські Читання
2 Тим., 299 зач., IV, 9-22. Лк., 99 зач., XX, 1-8. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Мф., 10 зач., IV, 25 – V, 12.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
СВЯЩЕННИКИ, КНИЖНИКИ ТА СТАРЦІ НЕ ВІРУВАЛИ В ГОСПОДА. ЩОБ ПРИВЕСТИ ЇХ ДО ВІРИ, ВІН ЗАПРОПОНУВАВ ЇМ ПИТАННЯ: “ХРЕЩЕННЯ ІОАННОВЕ З НЕБА БУЛО ЧИ ВІД ЛЮДИНИ?”
ПОДУМАЙТЕ ПРО ЦЕ БЕЗПРИСТРАСНО, І РОЗДУМИ ВАШІ ПРИВЕДУТЬ ВАС ДО ВІРИ. ЩО СКАЗАНО ПРО ЯВЛЕННЯ ІОАННА, ТЕ МОЖНА СКАЗАТИ І ПРО КОЖНУ ПОДІЮ, ЯКА СУПРОВОДЖУВАЛА ГОСПОДА У ПЛОТІ, І САМЕ ПРИШЕСТЯ, ЗІ ВСІМ, ЩО ДО НЬОГО ДОТИЧНЕ.
РОЗСУДИ ВСЯКИЙ ПРО ВСЕ ЦЕ, – ВИСНОВОК БУДЕ ОДИН: “ВОІСТИНУ ВІН БУВ СИН БОЖИЙ”. МОЖУТЬ ПРИХОДИТИ РІЗНІ ДУМКИ, НАРОДЖУВАТИСЯ ЗДИВУВАННЯ, ТРАПЛЯТИСЯ НІБИТО НЕВІДПОВІДНОСТІ, АЛЕ В КІНЦІ ВСІХ ДОСЛІДЖЕНЬ ВИЙДЕ ОДНЕ ВСЕСТОРОННЄ ПЕРЕКОНАННЯ, ЩО НЕ МОЖНА ДУМАТИ ПО-ІНШОМУ, ЯК ТАК, ЯК ЗОБРАЖЕНО В ЄВАНГЕЛІЄ ТА АПОСТОЛЬСЬКИХ ПОСЛАННЯХ.
“ВЕЛИКА БЛАГОЧЕСТЯ ТАЄМНИЦЯ: БОГ ЯВИВСЯ У ПЛОТІ”, – ЗАЛИШАЮЧИСЬ ТАЄМНИЦЕЮ САМА У СОБІ, БУДЕ ЗРОЗУМІЛОЮ ДЛЯ РОЗУМУ З МОРАЛЬНОЇ НЕОБХІДНОСТІ, ЯКУ НАКЛАДЕ НА НЬОГО ВЛАСНЕ ЙОГО ДОСЛІДЖЕННЯ, СПОВІДУВАТИ ТАК, А НЕ ІНАКШЕ.
НЕВІРИ ЧИ ЗОВСІМ НЕ ДОСЛІДЖУЮТЬ ВСЬОГО ТАК, ЯК СЛІД, АБО ДОСЛІДЖУЮТЬ ПОВЕРХНЕВО, ЧУЖИМ РОЗУМОМ, АБО ПРИЙМАЮТЬ НЕЩАСЛИВИЙ НАСТРІЙ, ЩО Є ПРОТИЛЕЖНИМ ДО ВИМОГ ВІРИ, А ЩОБ ВИПРАВДАТИ СВОЄ НЕВІР’Я, ЗАДОВОЛЬНЯЮТЬСЯ НАВІТЬ НАЙМЕНШИМ ДЛЯ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ВІРИ.
І ВІРУЮЧИХ РОЗХИТУЮТЬ СЛОВА ТИХ, ХТО НЕ ВІРИТЬ, ТОМУ ЩО ВІРУЮЧІ, ЗАДОВОЛЬНЯЮЧИСЬ ПРОСТОЮ ВІРОЮ, НЕ ПОЯСНЮЮТЬ ДЛЯ СЕБЕ ОСНОВ ВІРИ. СЛОВА ЦІ ЗАСТАЮТЬ ЇХ ЗНЕНАЦЬКА, ТОМУ ВОНИ І ВАГАЮТЬСЯ.