ПОКРОВ ПРЕСВЯТОЇ ВЛАДИЧИЦІ НАШОЇ БОГОРОДИЦІ І ПРИСНОДІВИ МАРІЇ.
Ап. від 70-ти Ананії (I). Прп. Романа Солодкоспівця (близько 556).
Рівноапп. Іверських царя Миріана (після 361) і цариці Нани (близько 364). Мч. Домніна Солунського (IV). Прмч. Михаїла, ігумена Зовійського, і з ним 36-ти прмчч. (780–790). Святкування на честь Хітона Господнього і Стовпа Животворящого (Груз.). Прп. Савви Вішерського, Новгородського (1461). Сщмч. Олексія пресвітера (1918); сщмч. Михаїла пресвітера (1920); сщмчч. Олександра, Георгія, Миколая пресвітерів, мч. Іоанна (1937). Собор Молдавських святих.
Люблінської (IX), Псково-Покровської (1581), Касперівської (XVI) і Гербовецької (1790) ікон Божої Матері.
Євангельські Читання
Утр. – Лк., 4 зач., I, 39-49, 56. Літ. – Богородиці: Євр., 320 зач., IX, 1-7. Лк., 54 зач., X, 38-42; XI, 27-28. Ап.: Діян., 21 зач. (від полу), IX, 10-19. Лк., 51 зач., X, 16-21.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“І ПРОБУВ УСЮ НІЧ У МОЛИТВІ ДО БОГА”, ТУТ ОСНОВА ТА ПОЧАТОК ХРИСТИЯНСЬКИХ ВСЕНІЧНИХ БДІНЬ.
ЖАР МОЛИТОВНИЙ ПРОГАНЯЄ СОН, А ЗАХОПЛЕННЯ ДУХУ НЕ ДАЄ ПОМІТИТИ, ЯК ПЛИНЕ ЧАС. СПРАВЖНІ МОЛИТВЕННИКИ НЕ ПОМІЧАЮТЬ ТОГО; ЇМ ЗДАЄТЬСЯ, ЩО НІБИ ВОНИ ТІЛЬКИ ЩО СТАЛИ НА МОЛИТВУ, А МІЖ ТИМ УЖЕ І ПОЧАЛО СВІТАТИ.
АЛЕ ПОКИ ДІЙДЕ ХТО ДО ТАКОЇ ДОСКОНАЛОСТІ, ТРЕБА БРАТИ НА СЕБЕ ПРАЦЮ БДІННЯ. НЕСТИ ЙОГО ЯК НЕСУТЬ ОДИНАКИ; НЕСЛИ ЙОГО І НЕСУТЬ ЗАГАЛЬНОЖИТЕЛІ; НЕСЛИ ЙОГО І НЕСУТЬ БЛАГОГОВІЙНІ ТА БОГОБОЯЗНІ МИРЯНИ.
АЛЕ ХОЧ І З ВЕЛИКОЮ ПРАЦЕЮ ДОВОДИТЬСЯ БДІННЯ, ПЛІД ЙОГО ЗАЛИШАЄТЬСЯ У ДУШІ ПРЯМИЙ, ПОВСЯКЧАСНИЙ – УМИРОТВОРЕННЯ ДУШІ, ПРИ РОЗСЛАБЛЕННІ ТА ЗНЕМОЗІ ТІЛА.
СТАН ДУЖЕ ЦІННИЙ У РЕВНИТЕЛІВ ДУХА! ВІД ТОГО, ДЕ БУЛИ ЗАПОЧАТКОВАНІ БДІННЯ (НА АФОНІ), ВІД НИХ ВІДМОВЛЯТИСЯ НЕ ХОЧУТЬ. ВСЕ УСВІДОМЛЮЮТЬ, ЯК ЦЕ ВАЖКО, АЛЕ ВІДМІНИТИ ЦЕЙ ЧИН НІ У КОГО НЕМАЄ БАЖАННЯ, ЗАРАДИ ТІЄЇ КОРИСТІ, ЯКУ ПРИЙМАЄ ДУША ВІД БДІНЬ.
СОН БІЛЬШЕ ВСЬОГО ЗАСПОКОЮЄ І ЖИВИТЬ ПЛОТЬ, А БДІННЯ ЖЕ БІЛЬШЕ ВСЬОГО ВГАМОВУЄ ЇЇ. ХТО ДОСТАТНЬО ВИСИПАЄТЬСЯ, БУВАЄ ТЯЖКИМ НА СПРАВИ ДУХОВНІ ТА ХОЛОДНИМ ДО НИХ, А ТОЙ, ХТО ВІДВІДУЄ БДІННЯ , – ШВИДКО СТАЄ ДО ДІЇ ТА ГОРИТЬ ДУХОМ.
ЯКЩО ПРАВИЛЬНО НАВЧАТИ ДОБРУ ПЛОТЬ, ЯК РАБА, ТО НІЧИМ НЕ МОЖНА ТАК ЗАЗНАТИ У ЦЬОМУ УСПІХУ, ЯК ЧАСТИМ БДІННЯМ. ТУТ ПЛОТЬ ПОВНІСТЮ ВІДЧУВАЄ ВЛАДУ ДУХА НАД СОБОЮ І ПРИВЧАЄТЬСЯ КОРИТИСЯ ЙОМУ, А ДУХ НАБУВАЄ НАВИК ВОЛОДІТИ НАД НЕЮ.