Седмиця 22-а після П’ятидесятниці. Глас 4. |
Посту немає.
|
Безсрібників та чудотворців Косми і Даміана Асійських і матері їх прп. Феодотії (III).
Сщмчч. Іоанна єпископа і Якова пресвітера, що в Персії постраждали (бл. 345). Мцц. Кирієни та Іуліанії (305-311). Мч. Єрмінінгельда, царевича Готфського (586). Мчч. Кесарія, Дасія і з ними п’яти (VII).
Сщмчч. Олександра і Феодора пресвітерів (1918). Прп. Сергія, архієп. Єлецького і Мелітопольського, сщмчч. Олександра і Димитрія пресвітерів, мц. Єлисавети (1937). Мч. Петра (1941).
Євангельські Читання
Кол., 260 зач., IV, 2-9. Лк., 62 зач., XI, 47 – XII, 1. Безсрр. :1 Кор., 153 зач., XII, 27 – XIII, 8. Мф., 34 зач. (від полу́), X, 1, 5-8.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен року
“Побережіться закваски фарисейської, яка є лицемірством”. Примітна риса лицемірства – робити все напоказ.
Діяти на очах в інших ще не є лицемірством, тому що більша частина обов’язкових для нас справ і повинна бути здійсненою для людей, відповідно, серед них та на очах у них.
Хоча і краще чинять ті, хто умудряється все робити таємно, але не завжди це можливо; тому-то тим, хто діє на виду, не можна відразу ж докоряти у бажанні тільки бути видними або діяти напоказ. У них може бути щире бажання робити добро, а показовість є необхідною умовою, яка супроводжує справи, що здійснюються зовнішньо.
Лицемірство починається з того моменту, коли з’являється бажання не добро робити, а показати тільки себе таким, що робить добро. І це знову ж не завжди буває злочинним, тому що може бути тільки хвилинним набігом помислів, які відразу ж бувають поміченими та проганяються.
Але коли матиметься на увазі встановити за собою репутацію такого, хто робить добро, то тут уже лицемірство, яке глибоко входить у серце. Коли ж до всього цього приєднається ще прихована ціль користуватися і вигодами подібної репутації, то тут вже лицемірство у всій своїй силі.
Дивися ж кожен, чого вимагає Господь, коли заповідує “берегтися закваски фарисейської”. Роби добро за бажанням іншим людям, за усвідомленням на те волі Божої, у славу Божу, а про те, як поглянуть на те люди, не турбуйся – та уникнеш лицемірства.