Прор. від 12-ти Наума (VII ст. до Р. Х.).
Прав. Філарета Милостивого (792). Мч. Ананії Персіянина.
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
СВЯЩЕННИКИ, КНИЖНИКИ ТА СТАРЦІ НЕ ВІРУВАЛИ В ГОСПОДА. ЩОБ ПРИВЕСТИ ЇХ ДО ВІРИ, ВІН ЗАПРОПОНУВАВ ЇМ ПИТАННЯ: “ХРЕЩЕННЯ ІОАННОВЕ З НЕБА БУЛО ЧИ ВІД ЛЮДИНИ?”
ПОДУМАЙТЕ ПРО ЦЕ БЕЗПРИСТРАСНО, І РОЗДУМИ ВАШІ ПРИВЕДУТЬ ВАС ДО ВІРИ. ЩО СКАЗАНО ПРО ЯВЛЕННЯ ІОАННА, ТЕ МОЖНА СКАЗАТИ І ПРО КОЖНУ ПОДІЮ, ЯКА СУПРОВОДЖУВАЛА ГОСПОДА У ПЛОТІ, І САМЕ ПРИШЕСТЯ, ЗІ ВСІМ, ЩО ДО НЬОГО ДОТИЧНЕ.
РОЗСУДИ ВСЯКИЙ ПРО ВСЕ ЦЕ, – ВИСНОВОК БУДЕ ОДИН: “ВОІСТИНУ ВІН БУВ СИН БОЖИЙ”. МОЖУТЬ ПРИХОДИТИ РІЗНІ ДУМКИ, НАРОДЖУВАТИСЯ ЗДИВУВАННЯ, ТРАПЛЯТИСЯ НІБИТО НЕВІДПОВІДНОСТІ, АЛЕ В КІНЦІ ВСІХ ДОСЛІДЖЕНЬ ВИЙДЕ ОДНЕ ВСЕСТОРОННЄ ПЕРЕКОНАННЯ, ЩО НЕ МОЖНА ДУМАТИ ПО-ІНШОМУ, ЯК ТАК, ЯК ЗОБРАЖЕНО В ЄВАНГЕЛІЄ ТА АПОСТОЛЬСЬКИХ ПОСЛАННЯХ.
“ВЕЛИКА БЛАГОЧЕСТЯ ТАЄМНИЦЯ: БОГ ЯВИВСЯ У ПЛОТІ”, – ЗАЛИШАЮЧИСЬ ТАЄМНИЦЕЮ САМА У СОБІ, БУДЕ ЗРОЗУМІЛОЮ ДЛЯ РОЗУМУ З МОРАЛЬНОЇ НЕОБХІДНОСТІ, ЯКУ НАКЛАДЕ НА НЬОГО ВЛАСНЕ ЙОГО ДОСЛІДЖЕННЯ, СПОВІДУВАТИ ТАК, А НЕ ІНАКШЕ.
НЕВІРИ ЧИ ЗОВСІМ НЕ ДОСЛІДЖУЮТЬ ВСЬОГО ТАК, ЯК СЛІД, АБО ДОСЛІДЖУЮТЬ ПОВЕРХНЕВО, ЧУЖИМ РОЗУМОМ, АБО ПРИЙМАЮТЬ НЕЩАСЛИВИЙ НАСТРІЙ, ЩО Є ПРОТИЛЕЖНИМ ДО ВИМОГ ВІРИ, А ЩОБ ВИПРАВДАТИ СВОЄ НЕВІР’Я, ЗАДОВОЛЬНЯЮТЬСЯ НАВІТЬ НАЙМЕНШИМ ДЛЯ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ВІРИ.
І ВІРУЮЧИХ РОЗХИТУЮТЬ СЛОВА ТИХ, ХТО НЕ ВІРИТЬ, ТОМУ ЩО ВІРУЮЧІ, ЗАДОВОЛЬНЯЮЧИСЬ ПРОСТОЮ ВІРОЮ, НЕ ПОЯСНЮЮТЬ ДЛЯ СЕБЕ ОСНОВ ВІРИ. СЛОВА ЦІ ЗАСТАЮТЬ ЇХ ЗНЕНАЦЬКА, ТОМУ ВОНИ І ВАГАЮТЬСЯ.