Cедмиця 15 після П’ятидесятниці. | Посту немає. |
Свтт. Олександра (340), Іоанна (595) і Павла Нового (784), патріархів Константинопольських. Прп. Христофора Римлянина (VI). Прп. Фантина чудотворця, у Солуні (IX–Х). Святителів Сербських: Савви I (1237), Арсенія I (1266), Савви II (1269), Євстафія I (близько 1285), Якова (1292), Никодима (1325), Даниїла (1338), архієпископів; Iоаникія II (1354), Єфрема II (після 1395), Спиридона (1388), Макарія (1574), Гавриїла I (1659), патріархів, і Григорія єп. Прп. Олександра Свірського (1533). Знайдення мощей блгв. кн. Даниїла Московського (1652). Свт. Варлаама, митр. Молдавського (1657) (Румун.). Перенесення мощей блгв. кн. Олександра Невського (1724). Сщмч. Петра Решетнікова пресвітера (1918); прмч. Аполлінарія (Мосалітінова)ієромонаха (1918); сщмч. Павла Малиновського пресвітера, прмц. Єлисавети (Яригіної) і мч. Феодора Іванова (1937); прмч. Ігнатія (Лебедєва) (1938); св. Петра Чельцова спов., пресвітера (1972). |
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Звідки в Нього це? Що за премудрість дана Йому?” (Мк.6:2) Так говорили назаретяни про Господа, які знали колишнє, незнатне Його життя. Те саме буває з усіма, які істинно підуть за Господом. Хто суворо дотримується шляху Господнього, той після трудів, коли подолає все неправе в собі, змінюється весь, в усьому своєму складі: і погляд, і хода, і мова, і тримання себе – все має відбиток особливої стрункості та гідності, хоч би той, хто є таким, колись був із найнижчого стану і анітрохи не освічений. І доводиться чути: звідки в нього це? Якщо ж тілесне і видиме так перетворюється, то що сказати про внутрішнє і душевне, яке безпосередніше і ближче підлягає дії благодаті, яка перетворює, і щодо якого зовнішнє служить тільки вираженням і наслідком? Які світлі про все думки, точні й визначені! Яке правильне судження про суще і те, що буває! Погляд його на все вище філософського! А наміри, а дії, а починання? Усе чисто, свято відсвічується небесною світлістю. Це воістину нова людина! Освіти не здобула, в академіях лекцій не слухала, і виховання ніякого не мала, а є найвихованішою і найпремудрішою. Увага до себе, праця над собою, молитва і до Бога наближення все переробили благодаттю Божою, а як – ніхто цього не бачить. Тому й питання: “звідки в нього це?”