Cедмиця 6 після П’ятидесятниці. | Петрів піст. |
Прп. Сампсона странноприїмця (близько 530). Прав. Іоанни мироносиці (I). Прп. Севіра пресвітера (VI). Прп. Георгія Іверського, Святогорця (1065) (Груз.). Прп. Мартина Туровського (1150). Прп. Серапіона Кожеєзерського (1611). Сщмч. Григорія Нікольського пресвітера (1918); сщмчч. Олександра Сидорова і Володимира Сергєєва пресвітерів (1918); сщмч. Петра Остроумова пресвітера (1939). Знайдення мощей прп. Амвросія Оптинського (1998). |
Євангельські читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Чому багато хто не розуміє бесід про духовні речі? Через отовстіння серця. Коли серце сповнене пристрастей до земних речей, тоді воно грубіє, як сказано: “потовстів, погрубів, став гладкий” (Втор.32:15). У цьому вигляді воно, як важка гиря, донизу тягне і приковує до землі всю душу і з її розумом. Тоді обертаючись постійно в колі низьких речей, і вона стає низькодумною і не може здійматися вгору, як обтяжений їжею птах. Обертаючись же, розум не бачить горнього, і весь склад його противний йому… То зовсім невідома для нього країна.
У сумі своїх понять і дослідів не має він нічого, до чого міг застосувати тамтешнє, щоб побачити його хоч дзеркалом у здогадці. Тому ні сам міркувати про те не береться, ні інших міркувальників слухати охоти не має, і книжок, у яких написано про те, до рук не візьме. Чи не тому в багатьох ви зустрінете іноді не один журнал світський, а духовного жодного, жодної духовної книги, навіть Євангелія?