Бог не вимагає від людини посту заради самого посту.
Про це сказав викладач Київської духовної академії диякон Андрій Музольф.
«Багато священиків і духовників дозволяють в особливих ситуаціях порушувати або послаблювати піст, пояснюючи таку практику тим, що в подібних умовах не варто вибирати між тими чи іншими продуктами. Крім того, всі розуміємо, що Бог дивиться не на зовнішнє, а на внутрішнє, на те, що в людини відбувається у серці та душі. І Він бачить, з яким серцем людина порушує піст, чому вона так робить», – сказав отець Андрій.
Він звернув увагу, що якщо в зоні досяжності просто ніякої іншої їжі, крім скоромної, нема, – це одне, а якщо тільки тому, що людина знає, що під час усіляких лих можна порушити піст, і користується цим, спеціально купуючи в супермаркетах скоромну їжу – це зовсім інше.
«При цьому з майже двохтисячолітньої історії Церкви не знаємо жодного прикладу, коли піст – але лише справжній піст – нашкодив би людині. Навіть навпаки: є безліч прикладів (і найяскравіший з них – старозавітна Ніневія), коли піст покращував становище не лише конкретної людини, а й усього суспільства загалом», – додав викладач КДАіС.
Диякон Андрій Музольф зазначив, що Бог не вимагає від людини посту заради самого посту.
«Піст – це не просто стриманість. У справжнього посту є глибші цілі. На думку святих отців, піст не що інше, як шлях людини до Бога. Людину, яка колись відпала від свого Творця, але усвідомила плачевність свого занепалого стану і всіма силами душі захотіла повернутися до Нього.
Святитель Іоанн Златоуст каже, що Бог, по суті, вимагає від нас посту не просто для того, щоб ми перебували, не вживаючи їжу, але і для того, щоб, віддаляючись від життєвих справ, вживали весь вільний від них час на заняття духовні», – пояснив він.
На завершення викладач КДАіС зазначив, що про це потрібно пам’ятати, коли перед нами постає питання: постувати чи таки порушити піст. «Але, як уже було сказано, якщо людина вибере перше, навряд чи Бог її за це покарає», – наголосив отець Андрій.