Чому Богоявлення згадують разом з Хрещенням Господнім?
Як земля чекає водохресних морозів, так і душа чекає обмивання Хрещенням. Але що ми знаємо про Хрещення?
Красу християнської віри і сенс Хрещення може зрозуміти тільки той, хто всім серцем шукає Єдиного Бога – Пресвяту Трійцю.
Як відомо, в Новому Завіті одного разу показано явище Святої Трійці – хрещення Ісуса на річці Йордан. З тих пір християни прославляють Богоявлення разом з Хрещенням Господнім.
Можна припустити, що саме ці події стали головними євангельськими сюжетами, в яких прихований сенс служіння Христа через пізнання Трійці.
Хрестившись у Йордані, Ісус-Бог і досконала людина, яка не мала на собі гріха, – розділила з грішним людством його долю.
У Хрещенні Господньому нам дано найбільше одкровення про любов Бога, Який віддав Сина Свого Єдинородного заради нашого спасіння і дарував Духа Святого, що дає життя.
Дух Святий сходить на Ісуса, і голос з Небес свідчить, що він – Улюблений Син Божий, в якому Отче благовоління.
Коли Господь, як людина, хреститься в Йордані, – ми в Ньому і Їм омиваємося, і коли сприймає Він Духа – ми через Нього робимося духоприймальними, – повчав свт. Афанасій Великий.
Грішна людина уподібнюється Богу! Яка великодушність і любов Творця до Свого творіння, що оступилося.
Прообразом Хрещення було хрещення «у Мойсея в хмарі і морі» (1Кор. 10:2). Знаходження під хмарою і перехід через море уособлювали благодать духу і майбутнє хрещення у воді. Пророк Іоанн Предтеча хрестив вже водою, в покаянні, але це ще не було досконалим хрещенням. І тільки Ісус хрестить Духом, являючи нам шлях духовної досконалості.
Велика честь для кожного віруючого бути позначеним печаткою Святого Духа і славити Пресвяту Трійцю.
Прп. Симеон Новий Богослов говорив, що благодать Святого Духа робить людину другом і сином Божим і богом, наскільки це можливо для людини.
Краса подоби людини Богу відновлюється тільки Духом, як і образ при хрещенні.
Записала Наталія Горошкова