9.4 C
Lutsk
Четвер, 25 Квітень, 2024
Всі новини Проповіді

Проповідь у день пам’яті рівноап. Марії Магдалини

Во Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь.

У сьогоднішній день ми святкуємо пам’ять святої рівноапостольної Марії Магдалини. Чим прославилася Марія Магдалина і чому свята церква називає її рівноапостольною?

Євангеліє нам розповідає, як Іісус Христос «проходив містами та селами, проповідуючи та звіщаючи Добру Новину про Боже Царство. І з ним дванадцять були та дехто з жінок, що були зцілені від злих духів і хвороб: Марія, Магдалиною звана, що з неї сім бісів вийшло».

Ось перший спомин про неї, як благочестивої жінки, яка ходила за Христом і учнями, і служила їм.

Чому вона так загорілася любов’ю до Христа, що віддала Йому своє майно і час?

Бо вона на собі відчула дію Благодаті Божої, коли з неї вийшли сім бісів. Святитель Іоанн Златоуст каже, що біснуватий чоловік – це той, хто виконує свої таємні побажання, не стримуючи їх, тобто страсті.

Що таке страсть? Це нестримне бажання, яке приводить до муки тіла і душі. Воно (бажання, – Авт.) навіюється від злого духа і вкорінюється в звичку нашого життя, коли ми починаємо виконувати їх. Воно є надлишок природніх побажань, які приводять до страждань. Святі отці описують нам сім головних таких бажань, які керують нами:

  • перше, це ненажерливість (чревоугоддя), це нестримне бажання їсти, без відчуття ситості;
  • друге – блуд, це різні нестримні прояви статевої активності в думках чи діях;
  • третє – скупість (сріблолюб’я), це нестримне бажання володіти всіма благами світу і багатствами їх, не ділячись ні з ким;
  • четверте – гнів, це нестримне бажання сваритися та криком доказувати, переконувати інших у своїй правді;
  • п’яте – сум (униння), це черезмірний плач про свої проступки, яке приводить до небажання піклуватися про своє тіло та душу, а крайнощі цього стану бажання зробити самогубство;
  • шосте – це тщеслів’я, це бажання похвали, або насолодження самим собою;
  • сьоме – гордість, це дуже велика надія на самого себе і недовіра Богу та людям.

Ось сім страстів, які керують нами, якщо ми не боремося з ними. Марія, почувши Іісуса, відчула в собі керування цими страстями і, повіривши в Бога, була зцілена від них. Тому вона була одна із тих жінок, що бачили страждання Іісуса і були свідками поховання Його Тіла. Горівши сильною любов’ю, не боячись нічого, вона зрання бігла, щоб помазати Тіло Господа, знаючи про воєнну сторожу і великий камінь, яким був привалений вхід в печеру.

І ось велике чудо: сторожі не було і вхід в печеру відкрито. Вона вбігла з радістю всередину, але Тіла там не знайшла. Марія так сильно засмутилася, що не повірила Ангелам. Іісуса Христа вона впізнала лише після Його звернення до неї. Він посилає її для того, щоб вона розповіла про Його Воскресіння  учням, які в свою чергу Марії не повірили і пішли самі до печери, аби переконатися в сказаному. Одною з причин, чому Марія Магдалина називається рівноапостольною, є той факт, що саме вона повідомила апостолів про Христове Воскресіння.

Вона є прикладом для нас в любові до Господа, і своєю великою вірою показала нам, як можна в одну мить зцілитися від всіх хвороб душі і тіла, чого бажаю собі і вам. Амінь.

Свящ. Василій Івін,
клірик кафедрального собору
Всіх Святих землі Волинської
(Луцький кафедральний округ)

Вас може зацікавити

Проповідь у день святих жінок-мироносиць

Редактор Головний

Слово архімандрита Афанасія (Германа) при нареченні єпископом Камінь-Каширським (рос)

Редактор Головний

Проповідь у день пам’яті Трьох Святителів

Редактор Головний