Життя за євангельськими заповідями та несення хреста – це два крила нашого спасіння.
Про це сказав керуючий справами УПЦ митрополит Антоній (Паканич).
«Неможливо спастися, не виконуючи заповідей, як і неможливе спасіння без несення хреста. Виконуючи заповіді, ми стаємо воїнами Христовими, одягненими обладунками: молитва як щит і хрест як зброя та сила. Дотримання заповідей – це свідоме покладання на свої плечі хреста, який у свою чергу дає нам сили дотримуватись Божих заповідей, «витончує нашу діяльність». Такий ось двосічний меч», – сказав митрополит Антоній.
Владика звернув увагу, що у Хресті вся «поезія та проза» християнства, а несіння його – це і скорботна праця, і радісна втіха. Про велич Хреста святитель Іоанн Златоуст говорив: «Якщо хтось запитає мене, що дивного створив Христос, то я опущу небо, землю, море, воскресіння багатьох мерців та інші створені Ним чудеса… і вкажу тільки на Хрест, який славніший від іншого».
«Хрест воістину для обраних, «знак Божого обрання». І ми бачимо, що святим було дано бачити надмірне: вони змогли розпізнати красу і насолоду Хреста, його вищий зміст», – додав архієрей.
Преподобний Іустин (Попович) проголошував: «Воістину незбагненно розуму, воістину не досліджено те, що Боголюдина стражданнями і Хрестом спасає світ… незбагненно і недослідимо, але істинно і дійсно: бо Боголюдська реальність та істинність безмірно перевершують людський розум і логіку…»
Керуючий справами УПЦ зазначив, що виконання Божих заповідей, за словами святих, це повернення людини Богові. «Повернення з гріха і смерті – як блудний син, через покаяння воскресає духовно», – додав він.
Спаситель сказав: «Хто любить Мене, той слово Моє збереже; і Отець Мій полюбить його, і Ми прийдемо до Нього і оселю сотворимо у Нього» (Ін. 14:23).
«Але що означає любити Бога? Преподобний Іустин (Попович) говорить, що боголюбство означає «перенести серце своє до Бога, в Бога, всю душу свою перенести до Бога, усю думку, усю силу; повернути Богові образ Божий; повернути образ Первообразу – те, що в тобі Боже, повернути Богові. Отже, боголюбство – це повернути себе, людину, Богові. Сказати: Господи, ось я весь від Тебе, образ Твій; ось душа моя, ось вся моя істота: це Твоє». Це можливе лише дотриманням євангельських заповідей. Святитель Іоанн Богослов повчає: «Бо це є любов до Бога, щоб ми дотримувалися Його заповідей» (1 Ін. 5:3). Дотримання заповідей і є свідченням любові до Бога, інакше – все інше самообман», – продовжив ієрарх УПЦ.
Митрополит Антоній закликав намагатися виконувати заповіді і покірно нести свій хрест, щоб за допомогою Божої вирватися з пут диявола, гріха і смерті. «Любов до Господа лежить у прийнятті Його святої волі та діяльному виконанні Його заповідей та слів», – уклав архієрей.