Неділя 6-та після Пасхи, про сліпого . Глас 5. |
Посту немає.
|
Прп. Симеона стовпника Дивногорця (596).
Прп. Никити, стовпника Переяславльського (1186). Блж. Ксенії Петербурзької (прославлення 1988)
Мчч. Мелетія Стратилата, Стефана, Іоанна, Серапіона єгиптянина, Каліника волхва, Феодора та Фавста, і з ними 1218 воїнів з жінками та дітьми (бл. 218). Прп. Вікентія Леринського (до 450). Собор мучеників Холмських і Підляшських.
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Сперечається простота віри з лікавим невір’ям. Віра, що прийшла до прозрівшого сліпця, просвітила розумні очі його, і він ясно бачить істину. Дивіться, як у нього все логічно. Запитують його: ти що про Нього, який дарував зір, скажеш? “Це пророк”, – відповів він, тобто посланець Божий, який наділений силою чудодійною. Беззаперечно правильний висновок!
Але освітченість книжна не хоче бачити цієї вірності та шукає, як ухилитися від її наслідків. А оскільки це не вдавалося, то вона звертається до некнижної простоти зі своїм переконанням: “віддай хвалу Богу; ми знаємо, що людина Та – грішник”. Простота віри не вміє зв’язувати цих понять – грішність та чудодійність, і висловлює це відкрито: “чи грішник Він, не знаю, одне знаю, що я був сліпий, а тепер бачу”.
Що можна сказати проти такого невідання? Але логіка невірів вперта, і при всій очевидності не соромиться стверджувати, що не знає, звідки Той, хто відкрив очі сліпому. “Це і дивно, – говорить їм здорова логіка віри, – що ви не знаєте, звідки Він, а Він відкрив мені очі. Але ми знаємо, що грішників Бог не слухає; але хто шанує Бога і творить волю Його, того слухає. Від віку не чути, щоб хто відкрив очі сліпонародженому. Якщо би Він не був від Бога, не міг би нічого творити”.
Здавалося б, після цього нічого не залишалося, як схилитися перед такою силою. Але книжна вченість терпіти не може здорової логіки віри, і вигнала її геть… Піди тепер, доводь істину віри тим, у кого розум зіпсувався від наполегливості у невір’ї. Невіри всіх часів – люди одного покрою.