11.9 C
Lutsk
Неділя, 29 Вересень, 2024
Всі новини Календар

29 листопада 2024 року – календар з повчанням

 29 вересня, неділя. Неділя 14-та після П’ятидесятниці.
Неділя після Воздвиження.
Посту немає.


Вмц. Євфимії всехвальної (304). Мц. Севастіани (86–96). Мц. Мелітини (138–161). Мчч. Віктора та Сосфена (близько 304). Прп. Дорофея, пустельника Єги­петського (IV). Мчч. братів Іосифа та Ісаака (808) (Груз.). Мц. Людмили, кн. Чеської (927). Прп. Прокопія, ігум. Сазавського (1053). Свт. Кіпріана, митр. Київ­ського і всієї Русі, чудотворця (1406). Сщмч. Григорія Раєвського пресвітера (1937); сщмч. Сергія Лосєва пресвітера (1942).

Знайдення мощей прп. Кукші Одеського (1994). Перенесення мощей прав. Олексія (2001). Перенесення мощей мч. Парфенія на Галичину (1784) (перехідне святкування в Неділю після Воздвиження). Знайдення мощей прп. Іони Київського (1993) (перехідне святкування в Неділю після Воз­движення). Собор усіх святих воїнів (перехідне святкування в Неділю після Воздвиження).

Ікони Божої Матері, йменованої «Призри на смирення» (1420), у Києві (1993).


Читання дня

Утр.: — Мк. 16:9-20 (зач. 71). На літ.: — Ап.: Неділі після Воздвиження: Гал. 2:16-20 (зач. 203). Рядове (під зачало): 2 Кор. 1:21-2:4 (зач. 170). Вмц. (під зачало): 2 Кор. 6:1-10 (зач. 181). Богородиці: Флп. 2:5-11 (зач. 240). Єв.: Неділі після Воздвиження: Мк. 8:34-9:1 (зач. 37). Рядове (під зачало): Мф. 22:1-14 (зач. 89 — про званих на весілля). Вмц.: Лк. 7:36-50 (зач. 33). Богородиці: Лк. 10:38-42,11:27-28 (зач. 54).

Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року

Цар влаштовує шлюбний бенкет для свого сина, посилає за покликаними раз, посилає двічі, не йдуть через житейські турботи: той зайнявся господарством, той торгівлею. Зроблено нове запрошення в інших колах, і шлюбна палата наповнилася учасниками. Між ними виявився один не одягнений по-весільному, і тому вигнаний. Сенс притчі зрозумілий. Шлюбний бенкет — Царство Небесне; запрошення — проповідь Євангелія; ті, хто відмовився, — ті, хто зовсім не увірував; неодягнений у шлюбний одяг — той, хто увірував, але не жив у вірі. До якого розряду хто з нас належить, сам усякий розбери. Що ми покликані, це ясно, але чи віруючі? Адже можна бути і серед віруючих, під загальним їхнім ім’ям, без віри. Інший зовсім не думає про віру, немов немає її; інший дещо відає про неї і з неї і задоволений; інший криво тлумачить віру; інший зовсім вороже ставиться до неї, а всі значаться в колі християн, хоч у них зовсім нічого немає християнського. Якщо ти віруєш, — розбери, чи узгоджуються з вірою почуття твої, справи твої, — вбрання душі, заради яких Бог бачить тебе по-весільному або не по-весільному одягненим. Можна знати віру добре і бути ревним у ній, а в житті бути рабом пристрастей, одягатися, тобто, в сороміцьке вбрання душі гріхолюбної. У таких на словах одне, а в серці інше; язиком: «Господи, Господи!», а всередині: «я вибачаюсь, [не прийду]» (Лк. 14:19). Міркуйте ж про себе, чи у вірі ви і в шлюбному одязі чеснот, чи в сороміцьких лахміттях гріхів і пристрастей.

Вас може зацікавити

Ми причащаємося, щоб стати єдиним тілом із Христом, бути усиновленими Богом: Проповідь у неділю 14-у після П’ятидесятниці

Редактор Головний

1 серпня 2022 року – календар з повчанням

Редактор Головний

Архієпископ Нафанаїл очолив святкове богослужіння Навечір’я Різдва Христового у кафедральному соборі

Редактор Головний