Седмиця 1-а після П’ятидесятниці (загальниця). Глас 7. |
Посту немає.
|
Сщмч. Тимофія, єп. Прусського (бл. 361-363).
Мчч. Олександра й Антоніни діви (близько 313). Прп. Феофана Антіохійського (369). Свт. Вассіана, єп. Лавдійського (409). Прп. Силуана, схимника Печерського (XIII-XIV). Знайдення мощей св. Василія, єп. Рязанського (1609). Свт. Іоанна, митр. Тобольського (1715).
Сщмч. Митрофана, пресвітера і з ним мчч. Пекінських (1900). Свмч. Василія пресвітера (1918). Прп. Фамарі, спод. (1936). Сщмч. Тимофія пресвітера (1940). Собор Рязанських святих. Собор Сибірських святих.
Євангельські Читання
Рим., 80 зач., I, 18-27. Мф., 12 зач., V, 20-26.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Якщо праведність наша не перевищить праведності книжників та фарисеїв, то ви не ввійдете у Царство Небесне”, Риса книжників: знання закону без турботи про життя за законом. Риса фарисеїв: справність зовнішньої поведінки без особливої турботи про справність сердечних почуттів та помислів. Один та інший моральний устрій приречені бути поза Царством Небесним.
Візьми ж звідси всякий потрібний собі урок. Дізнаватися закон євангельський – дізнавайся; але з тим, щоб на знанні і життя будувати. У поведінці старайся бути справним, але тут же справними тримай і внутрішні почуття та налаштування. Дізнався щось – не зупиняйся на цьому знанні, а йди далі та роби висновок, до чого та в якому випадку зобов’язує тебе таке знання, та після цього почни відразу ж діяти.
У поведінці ж роби так, щоб почуття та налаштування йшли за зовнішніми справами, а зовнішні справи були викликані почуттями та налаштуваннями і слугували їм точним висловленням. Влаштувавши таким чином, будеш вищим за книжників та фарисеїв, і двері Царства не будуть закриті перед тобою.