Апостола Матфія (бл. 63). Собор Соловецьких святих.
Прп. Псоя Єгипетского (IV). Мчч. Юліана, Маркіана, Іоанна, Якова, Олексія, Димитрія, Фотія, Петра, Леонтія, Марії патрикії, протоспафарія Григорія і двох юнаків, за ікону Христа пострадавших (730). Мч. Антонія Александрійського. Свт. Філарета, архієп. Чернігівського (1866).
Прмц. Маргарити (1918).
Євангельські Читання
Утр. – Ів., 67 зач., XXI, 15-25. Літ. – Ап.: Діян., 2 зач., I, 12-17, 21-26. Лк., 40 зач., IX, 1-6. Ряд.: 1 Кор., 123 зач., I, 3-9. Мф., 78 зач., XIX, 3-12.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
ГОСПОДЬ КАЖЕ, ЩО ПОДРУЖНІЙ СОЮЗ ВІД ПОЧАТКУ САМ БОГ БЛАГОСЛОВИВ І ВКЛАВ
ЗАКОН ЦЕЙ У ЄСТВО НАШЕ;
ПРО ТИХ ЖЕ, ХТО ХОЧЕ НЕ ОДРУЖУВАТИСЯ, СКАЗАВ: “ХТО МОЖЕ ВМІСТИТИ, ХАЙ ВМІСТИТЬ”.
ЗРОЗУМІЛО, ЩО ХОЧ І ВИЗНАВ ВІН ШЛЮБ ЗАКОНОМ ПРИРОДНІМ, АЛЕ НЕ НАСТІЛЬКИ НЕОБХІДНИМ ТА НЕМИНУЧИМ, ЩОБИ НЕ БУЛО МІСЦЯ БЕЗШЛЮБНОСТІ. І ОСТАННЄ ВІН ДОЗВОЛЯЄ, АЛЕ ОБМЕЖУЄ УМОВОЮ, ЯКА ЗБЛИЖУЄ ЙОГО З ЗАКОНОМ ЄСТВА.
СКОПЕЦЬ ВІД НАРОДЖЕННЯ – БЕЗШЛЮБНИЙ ЗА ЗАКОНОМ ПРИРОДИ; АЛЕ І ТОЙ, ХТО ЗА СВОЇМ БАЖАННЯМ СТАВИТЬ СЕБЕ У ТАКЕ СТАНОВИЩЕ, В ЯКОМУ ПРИРОДНІЙ СКОПЕЦЬ ЗНАХОДИТЬСЯ ВІД НАРОДЖЕННЯ БЕЗ УЧАСТІ СВОЄЇ ВОЛІ – СТАЄ НА ОДНІЙ З НИМ ЛІНІЇ ЩОДО ПРИРОДНІХ ПОТРЕБ.
ВІДПОВІДНО, У ЦЬОМУ ПЛАНІ ЯК ПЕРШИЙ, ТАК І ДРУГИЙ – БЕЗШЛЮБНІ ВІД ПРИРОДИ. ЧОМУ Ж ДУХОВНЕ СКОПЧЕСТВО АБО Ж ДОБРОВІЛЬНА БЕЗШЛЮБНІСТЬ ВВАЖАЄТЬСЯ НЕПРИРОДНІМ?
ТОМУ, ЩО НЕ РОЗУМІЮТЬ ЄСТВА. У НИХ ТІЛЬКИ ТЕ ПРИРОДНЄ, ЩО ПРИРОДНЄ ТІЛУ, А ЩО ПРИРОДНЄ ДУХУ І ЩО У ХОДІ ВПЛИВУ ЙОГО НА ТІЛО СТАЄ ПРИРОДНІМ, ТОГО ВОНИ НЕ ХОЧУТЬ ВВАЖАТИ ПРИРОДНІМ.
І ЯКБИ Ж ТО ВСІ ЦІ ЛЮДИ БУЛИ ІЗ МАТЕРІАЛІСТІВ, АЛЕ Ж НІ: ПОГОВОРИТИ З НИМИ ПРО ЩО-НЕБУДЬ ІНШЕ, ВОНИ ТЕЖ БУДУТЬ МУДРУВАТИ.