Седмиця 17-а після П’ятидесятниці. Глас 7. |
![]() Посту немає.
|
Сщмч. Діонісія
Ареопагіта, єп. Афінського (96). Сщмч. Рустика пресвітера і Єлевферія диякона (96).
Прп. Іоанна Хозевіта, єп. Кесарійського (VI). Блж. Ісихія
Хоривіта (VI). Прп. Діонисія
, затворника Печерського (XV).
Свт. Агафангела спов. митр. Ярославського (1928).
Трубчевської ікони Божої Матері (1765).
Євангельські Читання
Сщмчч.: Діян., 40 зач., XVII, 16-34. Мф., 55 зач., XIII, 44-54. Ряд.: 1 Кор., 156 зач., XIV, 20-25. Лк., 19 зач., V, 17-26.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
У ЄВАНГЕЛІЇ Є ТАКІ СЛОВА: “АЛЕ ЩОБ ВИ ЗНАЛИ, ЩО СИН ЛЮДСЬКИЙ МАЄ ВЛАДУ НА ЗЕМЛІ ПРОЩАТИ ГРІХИ, – СКАЗАВ ВІН РОЗСЛАБЛЕНОМУ. – ТОБІ ГОВОРЮ, ВСТАНЬ, ВІЗЬМИ ПОСТІЛЬ ТВОЮ ТА ЙДИ У ДІМ ТВІЙ”.
ВІДПУЩЕННЯ ГРІХІВ – ЦЕ ЧУДО ВНУТРІШНЄ, ДУХОВНЕ; ЗЦІЛЕННЯ ВІД РОЗСЛАБЛЕННЯ – ЧУДО ЗОВНІШНЄ, ПРИРОДНА ДІЯ БОГА НА СВІТ, РАЗОМ ІЗ ТИМ ФІЗИЧНА. ЦІЄЮ ПОДІЄЮ ВИПРАВДОВУЄТЬСЯ І ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ СИЛА БОЖА І В ПОРЯДКУ СВІТУ МОРАЛЬНОГО, І СЕРЕД ПОДІЙ СВІТУ ФІЗИЧНОГО. ОСТАННЄ є видом ПЕРШОГО, БО У НЬОМУ МЕТА ВСЬОГО.
ГОСПОДЬ НЕ ОБМЕЖУЄ СВОБОДИ, А ПОВЧАЄ, СПОНУКАЄ ТА ВРАЖАЄ. КРАЩИЙ ТОМУ ЗАСІБ – ЦЕ ЧУДО ЗОВНІШНЄ. БУТИ ЙОМУ НАЛЕЖИТЬ ТОДІ, КОЛИ БУЛО ПОКЛАДЕНО БУТИ РОЗУМНІЙ ІСТОТІ, ЩО УПРАВЛЯЄ СВОБОДОЮ.
ЦЕЙ ЗВ’ЯЗОК ТАКИЙ СУТТЄВИЙ, ЩО ТІ, ХТО ВІДКИДАЄ НАДПРИРОДНУ ДІЮ БОГА НА СВІТ, РАЗОМ З ТИМ ВІДКИДАє І СВОБОДУ ЛЮДИНИ, УСВІДОМЛЮЮЧИ, ЩО ОСТАННЯ НЕОБХІДНО ВИКЛИЧЕ ПЕРШЕ; І НАВПАКИ, ХТО СПОВІДУЄ ІСТИНУ ДІЇ БОГА У СВІТІ, ПОВЕРХ ПРИРОДНОЇ ТЕЧІЙ ПОДІЙ, МОЖе СМІЛИВО ЇМ ГОВОРИТИ: МИ ВІДЧУВАЄМО, ЩО МИ ВІЛЬНІ.
УСВІДОМЛЕННЯ СВОБОДИ ТАКЕ Ж СИЛЬНЕ ТА ЧАРІВНЕ, ЯК І УСВІДОМЛЕННЯ БУТТЯ. СВОБОДА Ж ТЕРМІНОВО ВИМАГАЄ БЕЗПОСЕРЕДНІХ БОЖИХ ДІЙ: А ОТЖЕ, І ЇХ ВИЗНАННЯ ТАКОЖ ТВЕРДО СТОЇТЬ, ЯК І усвідомлення СВОБОДИ.