Седмиця 6-та після П’ятидесятниці. Глас 4. |
Дозволяэться риба.
|
Положення чесної ризи Пресвятої Богородиці у Влахерні (V).
Свт. Іувеналія, архиєп. Єрусалимського (біл. 458). Свт. Фотія, митр. Київського (1431).
Феодотівської (1487), Пожайської (XVII), і Охтирської (1739) ікон Божої Матері.
Євангельські читання
1 Кор., 127 зач., II, 9 – III, 8. Мф., 53 зач., XIII, 31-36. Богородиці: Евр., 320 зач., IX, 1-7. Лк., 54 зач., X, 38-42; XI, 27-28.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
ЄВАНГЕЛІЄ, КОТРЕ ЧИТАЄТЬСЯ СЬОГОДНІ У ХРАМАХ, ГОВОРИТЬ: ЦАРСТВО НЕБЕСНЕ ПОДІБНЕ ЗЕРНУ ГІРЧИЧНОМУ ТА ЗАКВАСЦІ.
МАЛЕНЬКЕ ГІРЧИЧНЕ ЗЕРНО ВИРОСТАЄ У ВЕЛИКИЙ КУЩ, ЗАКВАСКА ПРОНИКАЄ У ЗАМІШАНЕ ТІСТО ТА РОБИТЬ ЙОГО ПРОКИСШИМ.
ТУТ, З ОДНОЇ ТОЧКИ ЗОРУ, ОБРАЗ ЦЕРКВИ, ЯКА СПОЧАТКУ СКЛАДАЛАСЯ ТІЛЬКИ З АПОСТОЛІВ ТА КІЛЬКОХ ІНШИХ ЛЮДЕЙ, ПОТІМ РОЗРОСЛАСЯ І СТАЛА БАГАТОЧИСЕЛЬНОЮ, ПРОНИКЛА У ВСЕ ЛЮДСТВО;
З ІНШОЇ – ОБРАЗ ДУХОВНОГО ЖИТТЯ, ЯКИЙ РОЗКРИВАЄТЬСЯ У КОЖНІЙ ОКРЕМО ЛЮДИНІ. ПЕРША ЗЕРНИНА ЇЇ – ЦЕ НАМІРИ ТА РІШУЧІСТЬ СПАСТИСЯ ЧЕРЕЗ БОГОДОГОЖДАННЯ У ВІРІ В ГОСПОДА СПАСИТЕЛЯ.
ЦЯ РІШУЧІСТЬ, ЯКОЮ БИ МІЦНОЮ ВОНА НЕ БУЛА, СХОЖА НА МАЛУ КРАПКУ. СПОЧАТКУ ВОНА ЗАЙМАЄ ТІЛЬКИ СВІДОМІСТЬ ТА САМОДІЯЛЬНІСТЬ; З ЦЬОГО ПОТІМ РОЗВИВАЄТЬСЯ ВСЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ДУХОВНОГО ЖИТТЯ.
САМА СОБОЮ ВОНА РОЗМНОЖУЄТЬСЯ У РУХАХ ТА СИЛІ І МУЖНІЄ, А У ВІДНОШЕННІ ДО ДУШІ – ПОЧИНАЄ ПРОНИКАТИ У ВСІХ ЇЇ СИЛАХ – У РОЗУМІ, ВОЛІ, ПОЧУТТІ ТА НАПОВНЮЄ ЇХ СОБОЮ, РОБИТЬ ВКИСЛИМИ ПО СВОЄМУ ДУХУ, ПРОНИКАЄ І ВСЕ СКЛАД ЄСТВА ЛЮДСЬКОГО І ТІЛО, І ДУШУ, І ДУШ, У ЯКОМУ ЗАРОДЖУЄТЬСЯ.