Седмиця 17-а після П’ятидесятниці. Глас 7. |
Посту немає.
|
Мч. Калістрата і дружини його: Гімнасія та інших (304). Прп. Савватія Соловецького чудотворця (1435).
Апп. від 70-ти Марка, Аристарха і Зіни (I). Мц. Єпіхарії (III-IV). Прп. Ігнатія (963-975). Сщмч. Анфіма Іверянина, митр. Волоського (1716) (Рум.).
Сщмч. Петра, митрополита Крутицького (1937). Сщмч. Димитрія пресвітера (1918). Сщмчч. Германа, єпископа Вольського, і Михаїла пресвітера (1919). Сщмч. Феодора пресвітера (1937).
Браїлівської ікони Божої Матері
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“І пробув усю ніч у молитві до Бога”, Тут основа та початок християнських всенічних бдінь.
Жар молитовний проганяє сон, а захоплення духу не дає помітити, як плине час. Справжні молитвенники не помічають того; їм здається, що ніби вони тільки що стали на молитву, а між тим уже і почало світати.
Але поки дійде хто до такої досконалості, треба брати на себе працю бдіння. Нести його як несуть одинаки; несли його і несуть загальножителі; несли його і несуть благоговійні та богобоязні миряни.
Але хоч і з великою працею доводиться бдіння, плід його залишається у душі прямий, повсякчасний – умиротворення душі, при розслабленні та знемозі тіла.
Стан дуже цінний у ревнителів духа! Від того, де були започатковані бдіння (на Афоні), від них відмовлятися не хочуть. Все усвідомлюють, як це важко, але відмінити цей чин ні у кого немає бажання, заради тієї користі, яку приймає душа від бдінь.
Сон більше всього заспокоює і живить плоть, а бдіння же більше всього вгамовує її. Хто достатньо висипається, буває тяжким на справи духовні та холодним до них, а той, хто відвідує бдіння , – швидко стає до дії та горить духом.
Якщо правильно навчати добру плоть, як раба, то нічим не можна так зазнати у цьому успіху, як частим бдінням. Тут плоть повністю відчуває владу духа над собою і привчається коритися йому, а дух набуває навик володіти над нею.