У своїй недільній проповіді Блаженніший Митрополит Онуфрій розповів, чому не можна виставляти свої добрі справи напоказ і як Сам Господь через Євангеліє показав нам приклад смирення.
Архіпастир пояснив, чому навчає нас євангельська розповідь про зцілення кровоточивої та воскрешення доньки Іаїра.
«Коли Господь дізнався, що до Нього доторкнулась кровоточива жінка, Він сказав їй: “Віра твоя спасла тебе”. Він не сказав: “Я тебе зцілив”, — а сказав: “Віра твоя спасла тебе”», — зазначив він.
У такий спосіб, за словами Предстоятеля, «Спаситель навчає нас смиренності».
«Господь Себе сховав, хоча віра не спасає, не зцілює людину, віра тільки відкриває душу людини для прийняття Божої благодаті, Божої сили, – пояснив Першосвятитель. — Зцілює людину та Божественна благодать, яку людина приймає через віру».
Його Блаженство звернув увагу на те, що, воскресивши дочку Іаїра, Господь забороняє батькам розповідати про те, що сталося.
«Так Господь навчає нас, що, зробивши якесь добре діло, ми не повинні про це сурмити. Ми повинні робити добрі справи так, щоб права рука не знала, що робить ліва. Так Бог нас навчає», – каже він.
Блаженніший владика докладно пояснив, чому не варто свої добрі справи виставляти напоказ:
«Бо добро робить Бог, Божа благодать і сила — через людину, через ангела, через якісь стихії цього світу. Ми, люди, є лише інструментом у руці Божій, за допомогою яких іноді Господь робить добро. Ми подали милостиню, але той хліб, який ми подали, був вирощений на землі за благословенням Божим. Людина, як, наприклад, скальпель у руці хірурга. Не скальпель робить операцію, а хірург з його допомогою. Якщо художник малює картину, то не пензель малює, а художник за допомогою пензля. Тому, якщо я говорю, що це я подав якусь милостиню чи комусь щось зробив, я привласнюю цю добру справу собі. Ми ж не говоримо, що це Бог через мене допоміг такій людині, ми говоримо: “Я зробив”, тобто ми крадемо у Бога заслугу за добру справу, присвоюємо її собі».
Митрополит Онуфрій побажав завжди пам’ятати про те, що ми є творінням Божим і що всяке добро, будь-яке благо, яке виливається на нас, виходить вище від Бога.
«Бог є джерелом життя, і Бог є наше життя, сенс нашого життя, і краса його. Ми про це повинні пам’ятати й ніколи не зневірятися, ні в якому разі, завжди мати надію на Бога», — підсумував він.