Седмиця 30-а після П’ятидесятниці. Глас 4. Різдвяний піст. |
Їжа з олією.
|
Мч. Марина (III). Блж. цариці Феофанії (893-894). Прп. Софії Суздальської (1542).
Сщмч. Володимира, Павла пресвітерів і Григорія диякона (1918). Сщмчч. Аркадія, єп. Бежецького, Ілії , Павла, Феодосія, Володимира, Олександра пресвітерів, прмч. Макарія (1937). Сщмч. Петра пресвітера (1937).
Євангельські Читання
Євр., 321 зач., IX, 8-10, 15-23. Мк., 34 зач., VIII, 22-26.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
ВИФСАЇДСЬКОГО СЛІПОГО ГОСПОДЬ НЕ РАПТОМ ЗЦІЛИВ, АЛЕ СПОЧАТКУ НЕ ПОВНІСТЮ, А ПОТІМ ПОВНІСТЮ, ТОЖ ВІН СТАВ БАЧИТИ ВСЕ ЯСНО. ДЛЯ ЧОГО ГОСПОДЬ ТАК ЗРОБИВ, ЙОМУ ЄДИНОМУ ВІДОМО.
МИ ВЖЕ ВІЗЬМЕМО ЗВІДСИ ТАКУ ДУМКУ: ЯКЩО ВВАЖАЛОСЯ ПОТРІБНО ЗЦІЛИТИ ТІЛЕСНИЙ ЗІР ПОСТУПОВО, ТО ТИМ БІЛЬШЕ ТАКА ПОСТУПОВІСТЬ НЕОБХІДНА ДЛЯ ПРОСВІТЛЕННЯ ОЧЕЙ РОЗУМУ НАШОГО. ТАК ВОНО І БУЛО.
У ПАТРІАРХАЛЬНИЙ ПЕРІОД БОГООДКРОВЕННЕ НАПОУМЛЕННЯ ЛЮДЕЙ БУЛО НЕ СКЛАДНИМ У ПЕРІОД ПІДЗАКОННИЙ ВОНО СТАЛО СКЛАДНІШИМ ТА ДЕТАЛЬНІШИМ; У НАШ ХРИСТИЯНСЬКИЙ ПЕРІОД ВОНО ЩЕ ДЕТАЛЬНІШЕ ТА РОЗВИНЕНІШЕ; АЛЕ ХІБА ЦЕ КІНЕЦЬ?
НА ЗЕМЛІ ВИЩОГО НЕ ЧЕКАЙ, А НА ТОМУ СВІТІ БУДЕ. ДВА СВ. АПОСТОЛИ ПЕРЕКОНАЛИ НАС У ЦЬОМУ, СВ. ІОАНН ТА СВ. ПАВЕЛ. НИНІ БАЧИМО ВСЕ ЯК КРІЗЬ ТЬМЯНЕ СКЛО, А ТОДІ ВСЕ ПОБАЧИМО ЯСНО. АЛЕ І ТАК БУДУТЬ СТУПЕНІ РОЗУМОВОГО ПРОСВІТЛЕННЯ, БО ОБЛАСТЬ БАЧЕННЯ БОЖОГО БЕЗМЕЖНА.
НА ЗЕМЛІ Ж ОДКРОВЕННЯ БОЖЕ ВЖЕ ЗАВЕРШЕНЕ; НІЧОГО І МРІЯТИ ПРО ВИЩЕ; ВСЕ МАЄМО, ЩО ПОТРІБНО; ЗРОЗУМІЙ ЦЕ ТА ЖИВИ ТИМ.
ХРИСТИЯНСЬКЕ ОДКРОВЕННЯ ПОПЕРЕДУ НЕ ОБІЦЯЄ НОВОГО ОДКРОВЕННЯ, АЛЕ ТІЛЬКИ ТЕ, ЩО ЄВАНГЕЛІЄ БУДЕ ВІДОМИМ У ВСЬОМУ СВІТІ І ЩО ЦЯ ПОВСЮДНІСТЬ ТА ЗАГАЛЬНІСТЬ ВЕДЕННЯ ЄВАНГЕЛІЄ Є МЕЖЕЮ БУТТЯ СПРАВЖНЬОГО ПОРЯДКУ РЕЧЕЙ. ТОДІ ВІРА ОСЛАБНЕ, ЛЮБОВ ВИЧЕРПАЄТЬСЯ, ЖИТТЯ СТАНЕ ТУГОЮ, – І ДОБРОТА БОЖЕ ПОКЛАДЕ КІНЕЦЬ СВІТУ.